۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱

معاون وزیر علوم تشریح کرد:

آخرین وضعیت همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی

آخرین وضعیت همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی

رئیس سازمان امور دانشجویان آخرین وضعیت اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر مجتبی صدیقی در حاشیه آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ایلام، به اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اشاره کرد و گفت: موضوع ارتقای وضعیت معیشتی اعضای هیأت علمی یکی از برنامه‌های اصلی پیشنهادی وزیر محترم علوم بوده، که به صورت جدی از سال ۱۳۹۷ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون در مراحل مختلف پی‌گیری شده است.

صدیقی در ادامه افزود: در این راستا حقوق اعضای هیأت علمی در سال ۱۳۹۸ افزایش یافت، اما با افزایش حقوق اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۹، بار دیگر تفاوت این دو زیاد شد و لذا از مهرماه ۱۳۹۹ موضوع همسان سازی بار دیگر در دستور کار قرار گرفت که با رایزنی‌ها و پی‌گیری‌های انجام شده در سطح دولت و مجلس، در نهایت این موضوع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در قانون بودجه گنجانده شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دو موضوع «تصویب بودجه» و «اختصاص بودجه» در فرایند بودجه ریزی دو مقوله متفاوت است، اظهار داشت: سهم وزارت علوم در بودجه تصویبی مشخص نیست و از طرفی منبع تأمین مالی بودجه هم نامشخص است و لذا باید صدور احکام جدید و پرداخت‌ها چندین ماه به تعویق می‌افتاد، اما با رایزنی‌های وزیر علوم و مساعدت و حسن توجه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مشکلی برای پرداخت آن از ابتدای سال ایجاد نشده و ان شاء الله دستورالعمل مربوطه هفته آینده به تصویب هیأت‌های امنا در سراسر کشور خواهد رسید و با اراده‌ای که برای اجرای آن وجود دارد، ان شاء الله در کوتاه‌ترین زمان این فرآیند به اتمام خواهد رسید.

صدیقی در ادامه با اشاره به تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش از سوی وزارت عتف در اوایل سال جاری، گفت: تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصد حقوق کارمندان از ۰۱/‌۱۱/‌۹۹‬ به یک اسفند ۹۸ اصلاح شد و هم‌اکنون با توجه به دریافت مجوزهای قانونی، مقرر شده است، پرداخت آن از محل اعتبارات مانده‌های سنواتی و درآمدهای اختصاصی مؤسسات ذی‌ربط، پس از تصویب در هیئت‌های امنا، انجام شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه باید از ایجاد دوگانگی هیأت علمی و کارمند جلوگیری شود، گفت: ضوابط و مقررات هیأت علمی و کارمند باید هر یک جداگانه مورد توجه و بررسی قرار گیرد و از هرگونه ایجاد دوگانگی جلوگیری شود، چرا که در غیر این صورت، در نهایت آموزش عالی کشور متضرر خواهد شد.

کد خبر 5205746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      42 5
      اصطلاحی هست که میگوید جیب ما را نزن. بقیه اش پیشکش! کدام افزایش حقوق در سال ٩٨؟ حقوق استادان وزارت علوم ارزش و قدرت خرید نصف سال 92 را هم ندارد.
    • وحید NL ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      7 46
      کارمندان دانشگاه ها یکی از‌ بال های اصلی آموزش عالی کشور هستند که سیاست های اخیر وزارت علوم در حذف کارمندان از همسان‌سازی، عملا آن را فلج خواهد کرد
      • FR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
        37 6
        کدام بالش چپ یا راست
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      8 41
      سلام مگر تفاوتی بین کارکنان یک وزارتخانه وجود داردکه باید حقوق اعضای علمی همسان سازی شود اما حقوق کارکنان اداری شامل همسان سازی نشود؟ این هم از مصادیق بارز تبعیض مجلس بین کارکنان یک وزارتخانه است. چرا نباید قانون کلیه کارکنان دو وزارتخانه را مشمول همسان سازی می کردند؟
      • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
        6 30
        دلت خوشه کدوم کارمند همه اینهایی که این قانون رو تصویب و اجرا میکنن هیات علمی اند کارمندان ول معطل
      • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
        25 2
        چطور ۵۰ درصد افزایش سال گذشته برای اعضای هیات علمی اجرا نشود ولی همسان‌سازی برای کارکنان اجرا گردد مگه میشه مگه داریم.
      • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
        21 2
        هیات علمی ها و نخبه های مملکت دارن مهاجرت میکنن و میخوان با این کارها مانع بشن. وگرنه کارمند وزارت علوم با کارمند سایر سازمان ها چه فرقی داره؟!
      • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
        8 0
        اجازه دهید یکی درست شود آن موقع زمان و راه برای ارتقای حقوق کارمندان هم ایجاد می شه. دید باز داشته باشید.
    • AE ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      4 3
      اگه واقعا کمیته مربوط مجلس و وزارت علوم مسئول نظارت بر تحصیلات و آموزش عالی هستند چرادانشگاه آزاد رو مجاب به رعایت حق و حقوق کارکنان و اساتیدش نمی کنه که چه خسارتها از این بابت متوجه کیفیت آموزش عالی مملکت نشده است الان در تمام شهرستانها برای تامین مالی واحدها کم مونده همه چیزو فدای دانشجو می کنند!!
    • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      8 0
      کدوم همسان‌سازی. موقعی میگن همسان‌سازی فوق العاده مخصوص و جذب. یعنی همسان‌سازی نیست. چون این دو بخشی از حقوق تشکیل میدن.
    • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      10 7
      هیآت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستم ۶میلیون تومان حکم کارگزینی ینده ایت دریافتی ۳میلیون نیست کجای مملکت دیده شده هیآت علمی دانشگاه با این حقوق زندگی کند بمیریم از این بهتره
    • US ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      4 17
      واقعا برای وزیر علوم و معاونین مالی اداری وزارت متاسفم آه دل ما کارمندان وزارت علوم گریبانتشان را بگیرد و از حلقوم خودشان و زن و بچه شان بکشد بیرون. سال ۹۸ هم که اضافه شد از حق و حقوق کارمندان بیچاره برداشتند من که ازشون نمی گذرم حق الناس گردنشان است
    • ناشناس IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      5 33
      اساتید هیئت علمی کمترین کار رو انجام میدن و همه کارها رو خود دانشجو انجام میده در آخر بیشترین حقوق و مزایا رو میگیرن.
      • مطلوم AE ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
        13 0
        دوست عزیز، این چه صحبتی است که می کنید. پدر خود بنده هیئت علمی هستند اولا اینقدر دانشجوها ضعیف شده اند که عملا خود اساتید باید جور دانشحوها را بکشند، ثانیا استاد دانشگاه کارش شب و روز، جمعه و غیرجمعه، روز عادی و تعطیل نداره
    • رضا IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      3 6
      چرا اینقد تبعیض میذارید اگه قراره افزایش حقوق غیر ۲۵ درصد باشه باید برا همه کارمندا و همه ادارات باشه درغیراینصورت هیچکی انگیزه کار نخواهد داشت
    • علی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      4 22
      سلام چون پیگیری کنندگان و تصویب کنندگان این هماهنگ سازی در وزارت علوم و مجلس و برنامه و بودجه، همگی از اقشار هیات علمی بودند، به نحوی از بودجه بیت المال جهت رفاه حال خودشان استفاده کردند، و همشون هم پیوسته از هم تشکر می کنند، واقعن یک تفویض وحشتناک بین رفاه کارمند و استاد ایجاد کردند،
      • assar_sh@yahoo.com IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
        8 0
        سلام. آخه شما به تبعیض میگین تفویض. باید یک فرقی بین شما و هیات علمی باشه یا نه؟
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      5 4
      حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد را نیز پیگیری کنید حقوق در دانشگاه آزاد پایین است
    • هیات علمی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      21 3
      فقط نصف ۹۲؟ خیلی بیشتر از این حرفهاس! تو این سالها بیشترین کاهش قدرت خرید مال هیات علمی هاست. حقوق کارگر از ۹۵ تا الان حدود سه الی چهار برابر شده و حقوق هیات علمی فقط دو برابر شده! کارمندان خود وزارت علوم الان حقوقشون از هیات علمی های استادیار و دانشیار بالاتره. یه کینه علیه هیات علمی شکل گرفته
    • سامان IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      6 15
      حقوق ۲۰ میلیونی بشه ۳۰ میلیون... کارمندان دولت در دیگر دستگاهها با ۴ یا ۵ میلیون حقوق در همین جامعه زندگی میکنند حق حیات ندارند؟؟؟ اینه عدالت؟؟؟
      • هورانا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
        28 4
        دوست عزیز، هر چیزی جای خودش رو داره. ما متاسفانه همه چیز رو میخواهیم با هم قاطی کنیم. هیئت علمی که تا سی و چند سالگی بدون حقوق بوده، موهاش سفید شده تا دکتری بگیره، هر سال باید مقالات به روز ارائه بده، زبانش خوب باشه و طرح های دانشجوها رو توی خونه ببره و مطالعه کنه و.... با کارمند یکی هستند؟!
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      6 4
      در آموزش پرورش مشغول کار هستم دوماه از سال می‌گذرد هنوز حقوق ما فرقی نکرده چرا به دروغ میگوید حقوق ها افزایش یافته است
      • معلم IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
        2 1
        والا همینو بگو. آخرشم یه شندر غاز اضافه می کنن می ذارن به حساب رتبه بندی و اون 25 درصد که باید به همه اضافه بشه به ما نمی شه. مثل پارسال که بجای 50درصد اومدن به ما معلمها 10الی 20 درصد اضافه کردن و موقع رتبه بندی گفتن اون همون اضافه رتبه بندی بوده و... آخرشم رتبه بندی رو منحل کردن...
    • سید جواد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      19 1
      وقتی از چیزی خبر ندارید، شایعه‌پراکنی نکنید. هنوز هیچ همسان‌سازی ای اتفاق نیفتاده.
    • انسان NL ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      4 4
      به داد اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد برسید اساتید بیست و چند سال سابقه این دانشگاه یک سوم دریافتی دانشگاههای دولتی را دارند.... ستمکاری و ظلم تا کجا
    • رامین IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      24 3
      آخه چه انتظاری دارید حقوق یه کارمند ساده که بهره وری نداره با حقوق یک پروفسور مهندسی برق در دانشگاه تهران یکی باشه؟ من خودم هیات علمی هستم، شریف هم فارغ التحصیل شدم. ۸دریافتیمه. توی کارمند باید غصه بخوری یا من که رتبه ۱۲۰کنکور سراسری بودم؟ آنهم در سال ۸۵ نه الان که شرکت کننده ها یک دهم شدن.
    • بهرام IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      4 2
      کسی نیست یه نظارت به حقوق اساتید دانشگاه آزاد بکنه حقوق معادل حداقل دستمزدها میگیرند
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      11 0
      من هیات علمی دانشگاه دولتی هستم. می خواهم استعفا بدم و برم دنبال کار دیگری. اینجا دیگه علم و دانش ارزشی ندارد....شما هم راحت باشید.
    • سارا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      7 9
      اساتيد علوم پزشكي كل تابستان هم سر كار هستند پس اگر قرار است بين وزارتين همسان سازي انجام شود در اين مساله هم همسان سازي رخ دهد. علاوه بر اينكه اساتيد علوم پزشكي چه صبح اول وقت كلاس داشته باشند چه نداشته باشند از صبح زود بايد سر كار حضور داشته باشند نه اينكه مثلا از ساعت ده تازه به محل كار روند.
      • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
        7 4
        وقتی خبر ندارید تز الکی ندین همسان سازی بین اعضای غیربالینی وزارت بهداشت و وزارت علوم هست ان شا الله معنی بالینی و غیربالینی رو بدونین
      • سارا IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
        2 3
        اعضاي هيات علمي وزارت بهداشت حتي غير باليني ها تمام تابستان بايد سر كار حضور داشته باشند و اصلا اين طوري نيست كه مرداد و اكثر شهريور در دانشگاه حضور نداشته باشند.
      • سارا IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
        2 4
        اساتيد زحمتكش علوم پزشكي حتي غير باليني هاشون هم تابستانها از ٨ صبح تا عصر در دانشگاه حضور دارند. از اين نظر واقعا دانشگاههاي دو وزارتخانه با هم فرق دارند. كافي است مرداد ماه به دانشگاههاي هر دو وزارتخانه سر بزنيد تا ببينيد كه اساتيد علوم پزشكي چه باليني چه غير باليني در دانشگاه هستند.
    • استاد IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      4 6
      آیا خبر داشتید که اساتید دانشگاههای علوم پزشکی چه بالینی و چه غیر بالینی حتی در ایام کرونا هم اکثر روزهای هفته سر کار هستند. تابستان که بماند که سه ماه تابستان هم در محیط کار هستند.اساتید بسیاری از دانشگاههای دیگر کشور در ایام کرونا یا در منزل هستند یا حداکثر دو روز در محل کار حضور فیزیکی دارند.