۲۹ تیر ۱۳۸۶، ۱۳:۴۹

با موافقت مقام معظم رهبری؛

اجرای مقررات اعطای امتیازات ویژه به ایثارگران و امدادجویان تمدید شد

همزمان با فرا رسیدن ماه رجب و جشن بزرگ میلاد حضرت علی (ع) و با توجه به اتمام مهلت اجرای مقررات اعطای امتیازات ویژه به ایثارگران و امدادجویان، ستاد کل نیروهای مسلح، تمدید مهلت اجرای مقررات فوق را از محضر مبارک مقام معظم ر هبری فرماندهی معظم کل قوا استدعا نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی، مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: معظم له با تمدید مهلت اجرای مقررات فوق از تاریخ 25/4/1386 به مدت یک سال شمسی موافقت فرمودند.

وی توضیح داد: بر این اساس، فرزند دوم شهدا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است. همچنین یکی از فرزندان مفقود الاثرها و آزادگان که به واسطه استفاده پسر آنان (مفقودالاثر و آزاده) از معافیت خانواده شهداء سرباز شناخته شده است از خدمت معاف است.

سردار کمالی در ادامه گفت: یکی از برادران شهداء، مفقود الاثرها و آزادگان که به واسطه استفاده فرزند آنها (شهید، مفقودالاثرو آزاده) از معافیت خانواده شهداء، سرباز شناخته شده از خدمت معاف است.

وی افزود: همچنین یکی از فرزندان مفقودالاثرها و آزادگان که قبلا برادرش (فرزند دیگر مفقودالاثر و آزاده) از معافیت خانواده شهداء استفاده نموده ولی به دلیل فوت یا مهاجرت تا پایان سال 1379 نزد خانواده اش نباشد، از خدمت معاف است.

سردار کمالی پیرامون معافیت خدمت سربازی جانبازان، رزمندگان، آزادگان و فرزندان آنها اعلام کرد: تمامی جانبازان بالای 15 درصد و یکی از فرزندان جانباز 30 درصد و بالاتر و دو فرزند جانباز 60 درصد و بالاتر از خدمت معاف است.

به گفته مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح، یکی از فرزندان رزمندگان دارای بیش از 40 ماه سابقه خدمت در جبهه و 2 فرزند رزمندگان دارای 80 ماه سابقه خدمت جبهه از خدمت معاف است.

وی تاکید کرد: مقامات عالی نیروهای مسلح شاغل در محل های سرتیپی به بالا تا زمانی که در این مشاغل خدمت می کنند، مشمول این امتیاز نمی شوند.

- یکی از فرزندان افرادی که جمع درصد جانبازی و سابقه جبهه آنها به 40 امتیاز و دو فرزند افرادی که جمع درصد جانبازی و سابقه جبهه آنها به 80 برسد از خدمت معاف است.

- یکی از فرزندان آزادگانی که بیش از 3 سال در اسارت بوده ولی فرزندشان بعد از آزادی به سن سربازی رسیده است از خدمت معاف است.

وی در رابطه با جبهه خلبانان هوانیروز، مبداء شروع ماموریت ها و مناطق عملیاتی کادر خلبانی و فنی هوانیروز و مدت خدمت در نقاط سکوی مقدم را تا تاریخ 27/5/1367 قابل محاسبه و معادل جبهه دانست.

سردار کمالی افزود: خدمت خلبانان و دیگر عوامل پروازی که در عملیات بمباران، شناسایی، حمل مهمات و ... به مدت 40 ماه شرکت داشته اند را نیز، معادل جبهه قابل محاسبه دانست.

وی همچنین پیرامون خدمت سربازی فرزندان خانواده های معظم شهداء و ایثارگران اظهار داشت:  آن دسته از خانواده های معظم شهداء ، مفقودالاثرها، جانبازان، آزادگان و رزمندگان که یکی از فرزندان آنها از خدمت معاف شده لیکن ضرورت استفاده از معافیت صادره مذکور به دلیل فوت و یا استخدام در نیروهای مسلح و ... منتفی گردیده ، می توانند  با ابطال کارت معافیت صادر شده، کارت معافیت جدید را برای نفر دوم خانواده اختصاص دهند.

وی مصوبه سال 1366 شورای عالی دفاع سابق در خصوص کارکنان پدافند هوائی کشور به شرح درج شده در مصوبه را نیز معادل خدمت در جبهه مطرح کرد.

سردار کمالی پیرامون اعطاء امتیازات ویژه به امدادجویان کشور اظهار داشت: تنها سرپرست خواهر مجردی که به سن 24 سالگی رسیده از خدمت معاف است.

-  آن دسته از خانواده های شاهد که دارای فرزند معلول جسمی، ذهنی باشند یکی از فرزندان آنان از خدمت معاف می گردد.

- تمامی خانواده هایی که دارای فرزند معلول جسمی، ذهنی بوده و دارای یک فرزند سالم بالای 18 سال باشند آن فرزند سالم مشمول، از خدمت معاف می گردد.

- تمامی مادران فاقد شوهر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که حداکثر دارای دو فرزند ذکور بالای 18 سال باشند، یکی از فرزندان آنان از خدمت معارف می گردند.

سردار کمالی پیرامون خدمت سربازی متاهلین در محل های سکونت تصریح کرد: به نیروهای مسلح ابلاغ گردید که سربازان متاهل غیر غایب در استانهای محل سکونت خود به کارگیری شوند.

وی در پایان اعلام کرد: در اجرای فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا، تمامی مشمولان عنوان شده در این مقررات، پس از طی دوره آموزش نظامی در نزدیک ترین مرکز آموزش محل سکونتشان، کارت معافیت از انجام خدمت دوره ضرورت دریافت خواهند نمود و افراد واجد شرایط می توانند با مراجعه به باجه های پست و اخذ دفترچه های راهنمای وظیفه عمومی و تکمیل فرم ها مدارک مورد اشاره در دفترچه ، جهت برخورداری از معافیت های فوق اقدام نمایند.

کد خبر 520710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha