۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵

در سال جاری انجام شد؛

تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین های کشاورزی در گیلان

تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین های کشاورزی در گیلان

رشت- رئیس اداره فناوری مکانیزه جهاد کشاورزی گیلان، گفت: امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین های کشاورزی تخصیص یافته است.

حیدر کامیاب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی خرید ماشین‌های کشاورزی از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی پیش بینی شده است، بیان کرد: این تسهیلات جهت تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین‌های کشاورزی استان گیلان با عاملیت بانک کشاورزی تخصیص یافت.

رئیس اداره فناوری مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: همه زیر بخش‌های کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، گلخانه‌ها، منابع طبیعی و… می‌توانند از این خط اعتباری مکانیزاسیون برای توسعه تکنولوژی و تأمین ماشین آلات مورد نیاز بهره برداران، برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: تسهیلات مکانیزاسیون نقش مهمی در بهینه سازی و نوسازی ماشین‌ها و ادوات کشاورزی دارد و به ارتقای بهره وری تولید در زیر بخش‌های مختلف تولیدی کمک قابل توجهی می‌کند.

کامیاب گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه تولید، کاهش سختی کار، افزایش راندمان تولید و کاهش ضایعات، نقش مهمی در کاهش مصرف آب، مدیریت بهتر به زراعی، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه بخش و حفاظت بهتر منابع پایه کشاورزی از جمله آب و خاک و …را در پی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مکانیزاسیون به بهره برداران گیلان پرداخت شد، اظهار کرد: از این محل بیش از ۲۰۰۰ دستگاه جذب و به ناوگان ماشینی استان اضافه شد.

کامیاب افزود: جذب این میزان اعتبار و ماشین آلات موجب ارتقای ضریب مکانیزاسیون استان به میزان ۱۱.‌۰، اسب بخار در هکتار شد.

وی خاطر نشان کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان گیلان در پایان سال گذشته به ۱۶.۲ اسب بخار در هکتار رسید.

کد خبر 5209498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha