۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰

در نشست خبری عنوان شد؛

۲۱۴ خانه هلال احمر در آذربایجان غربی فعال هستند

۲۱۴ خانه هلال احمر در آذربایجان غربی فعال هستند

ارومیه – مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر۲۱۴ خانه هلال احمر با هدف خدمات رسانی به مردم و تقویت تاب آوری و پایداری جوامع محلی در استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جعفرزاده ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این نهاد اظهار کرد: توسعه و تقویت شبکه دسترسی خدمات داوطلبانه با استفاده از توان مردم از طریق گسترش خانه‌های هلال و آموزش و توانمند سازی مردم منطقه در مواجهه با مخاطرات و بحران‌ها و فعالیت‌های بشردوستانه و فرهنگی از اهداف خانه‌های هلال احمر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱۴ خانه هلال احمر در استان فعال است، عنوان کرد: از این تعداد ۱۳۷ خانه در سال ۹۹ افتتاح شده اند که در مجموع ۵۵۶ نفر داوطلب جذب این خانه‌ها شده و ۱۳۳ دوره آموزشی نیز توسط خانه‌های هلال احمر در استان برگزار شده است.

جعفرزاده گفت: سوانح چندسال اخیر از جهت گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای مأموریت‌ها برای جمعیت هلال احمر با سختی همراه است، از این رو «خانه های هلال» ایده ارزشمندی برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم و تقویت تاب آوری و پایداری جوامع محلی است.

۱۱۵۳ تیم امدادی هلال احمر آذربایجان غربی در حوادث و سوانح به مردم خدمات ارائه می‌دهند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۶۲۴ نفر امدادگر و عضو امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان هستند که در قالب هزار و ۱۵۳ تیم در سوانح و حوادث به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۱۰ حادثه در استان توسط هلال احمر امدادرسانی شده است، گفت: سال گذشته این تیم‌های امدادی به ۴ هزار و ۸۵۸ آسیب دیده در حوادث و سوانح مختلف در استان امدادرسانی کرده اند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه تقویت توان امداد و نجات از مهمترین اهداف سازمان است، بیان کرد: میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای از آغاز تا پایان عملیات یک ساعت و ۲۲ دقیقه بوده است.

۳۴۰۰ بسته معیشتی به گروه‌های آسیب دیده از کرونا در آذربایجان غربی توزیع شده است

وی با بیان اینکه نیروهای این جمعیت همزمان با شیوع کرونا اقدام به توزیع ۳ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی به گروه‌های آسیب دیده از کرونا کردند، از توزیع ۱۰۰ هزار ماسک و اهدا ۶ هزار و ۸۹۸ واحد خون توسط داوطلبان در سال گذشته و تجهیز ۲۴۰ قلم تجهیزات در بانک امانات پزشکی خبر داد.

جعفرزاده در خصوص ویژه برنامه‌های هفته هلال احمر، عنوان کرد: از ۱۸ لغایت ۲۴ اردیبهشت ماه به اجرای برنامه‌هایی همچون اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق کم برخوردار، برگزاری دوره‌های آمادگی در برابر مخاطرات برای خانه‌های هلال، فراخوان عضویت، فراخوان اهدا خون توسط کارکنان و اعضای جمعیت هلال، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و … با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که طی این هفته انجام می‌شود.

کد خبر 5209970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha