۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد

ضرورت تقویت فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در جامعه

ضرورت تقویت فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در جامعه

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه در عین توجه به رسالت مادری می توان به وظایف علمی و اجتماعی پرداخت، بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی پیش ازظهر پنجشنبه در آئین تقدیر از مادران طلبه دارای چهار فرزند و بیشتر در ساری با اظهار اینکه می‌توان در عین توجه به رسالت مادری به وظایف علمی و اجتماعی پرداخت، افزود: مسئله جمعیت برای دشمنان در مقابل ما میدان جنگ دیگر و خطرناک محسوب می‌شود.

وی افزود: پیری جمعیت و تغییر ترکیب جمعیتی با رویکرد مذهبی مسائل مهمی است و بهانه‌ای کیفی شدن به جای کمی شدن جمعیت برنامه دشمن است زیرا کیفیت از درون و دل کمیت ایجاد می‌شود.

آیت الله لائینی مسئله تحصیل وشغل را بهانه‌ای برای ترک ازدواج و زاد وولد بیان کرد و گفت: اگر ارائه و تصمیم باشد می‌توان هم وظیفه فرزندآوری و هم تحصیل را جمع کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با اظهار اینکه نرخ زاد و ولد در کشور به ۱.۷ درصد رسیده است، افزود: نرخ جمعیت در کشور رو به سراشیبی بوده و در ۳۰ سال آینده با شرایط سختی مواجه می‌شویم.

حجت الاسلام قائمی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مازندران نیز با بیان اینکه همواره جمعیت کیفی و کمی مدنظر سیاستگذاران و حاکمان بوده است، افزود: در اسلام نیز به تکثر جمعیت تاکید شده است.

وی اظهار داشت: در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ نظریه‌ای توسط برخی سازمان‌های بین المللی که توسط تفکرات لیبرالیستی پشتیبانی می‌شود، عقیده داشت کشورها باید به سمت جمعیت کیفی روند و این برنامه را با ادعای فریبنده به فکر مادر و زنان بودن، طراحی کردند.

وی گفت: امروزه متأسفانه رشد جمعیتی در طول تاریخ ایران به ۱.۲ رسید و در آینده نزدیک به زیر یک درصد می‌رسد و این نقطه بحران برای هر کشوری محسوب می‌شود.

حجت الاسلام قائمی یادآور شد: باید به جامعه هشدار داد که نسبت به جمعیت حساس باشیم و متأسفانه امروز بهانه‌های مختلفی برای تقلیل جمعیت می‌آوردند در حالی که می‌توان در عین ایفای نقش مادری به تحصیل نیز پرداخت.

کد خبر 5216581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha