۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود:

دستگیری ۹ شکارچی در آبشار مجن شاهرود/ ۳ گوسفند وحشی شکار شد

دستگیری ۹ شکارچی در آبشار مجن شاهرود/ ۳ گوسفند وحشی شکار شد

شاهرود- رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود از حضور و دستگیری ۹ شکارچی در منطقه آبشار تنگه تاریک مجن شاهرود خبر داد و گفت: این افراد سه رأس گوسفند وحشی را شکار کردند.

علی‌اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برحسب گزارش واصله و در پی گشت، کنترل و پایش یگان حفاظت محیط‌زیست شاهرود در منطقه تنگه تاریک آبشار مجن مأموران متوجه حضور شکارچیان می‌شوند، ابراز داشت: یگان حفاظت در وهله نخست دیدند که یک گروه از شکارچیان غارتگر شامل ۹ نفر در محل اغلی آتش کرده بودند.

وی ضمن بیان اینکه این افراد مشغول پوست کردن لاشه سه رأس گوسفند وحشی شکار شده بودند، افزود: از این گروه یک و دو نفر آن‌ها مشغول قلیان کشیدن و یکی از آن‌ها نیز خواب بود لذا مأموران موفق به نزدیک شدن تا فاصله ۲۰ متری شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه مأموران توانستند از پوست و خورد کردن گوشت‌ها و دیگر حرکات و حرف‌های شکارچیان فیلم‌برداری و عکس تهیه کنند، ابراز داشت: مأموران موفق شدند همگی آن‌ها را دستگیر و به اداره محیط‌زیست شاهرود انتقال دهند.

قربانلو ضمن بیان اینکه بعد از تنظیم صورت‌جلسات تخلف و مشاهدات مأموران و هماهنگی با قاضی دادگاه بسطام متخلفان تحویل نیروی انتظامی بسطام شدند، تصریح کرد: از طبق قانون شکار و صید علاوه بر جریمه ضرر زیان وارده به محیط‌زیست متخلفان از یک الی سه سال حبس برای هر رأس حیوان وحشی محکوم می‌شوند.

وی افزود: از دارندگان سلاح شکاری تقاضا داریم در زمان زایمان حیات‌وحش از رفتن و اقدام به شکار حیات‌وحش خودداری کنند چراکه آسیب وارده به محیط‌زیست ناشی از شکار به‌هیچ‌عنوان قابل جبران نخواهد بود.

کد خبر 5220209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیرضا عسکری IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      1 0
      با سلام واقعا با این که بنده مخالف شکار هستم خوشحالم که چنین افرادی را باید به اشد مجازات محاکمه کرد واز شکار هم تا آخر عمر منع شود