۸ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۸

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

افزایش ۵ درجه ای دمای هوا در سیستان و بلوچستان

افزایش ۵ درجه ای دمای هوا در سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل گفت: از یکشنبه پیش رو دمای هوا در سطح استان بین ۳ تا ۵ درجه افزایش می یابد.

محسن حیدری در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از روز یکشنبه دمای هوای در ۲۴ شهرستان استان بینسه تا پنج درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به طور مشخص منطقه اثر افزایش دما شهرستانهای ایرانشهر، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، راسک، زابل، زهک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، گلشن، مهرستان، میر جاوه، نیک شهر، نیمروز، هامون، هیرمند، چابهار، کنارک، دشتیاری و زاهدان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: احتمال گرمازدگی، خسارت به محصولات کشاورزی و مرغ داری‌ها، افزایش مصرف آب و برق در روزهای آینده وجود دارد.

حیدری گفت: توصیه می‌شود برای عبور از موج گرما نسبت به صرفه جویی و مدیریت تأمین آب و برق، تهویه مناسب گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی اقدام شود.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته دمای قصرقند در جنوب استان به ۴۷ درجه سلسسیوس رسید و گرم‌ترین شهر استان شد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: در چند روز اخیر در زاهدان نیز بیشینه دمای هوا به حدود ۳۸ درجه سلسیوس رسیده است.

کد خبر 5222685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha