۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۵۲

داوطلب انتخابات ششمین دوره شورای شهر اصفهان:

توسعه اصفهان نیازمند توجه به جوانان است

توسعه اصفهان نیازمند توجه به جوانان است

اصفهان - داوطلب انتخابات ششمین دوره شورای شهر اصفهان گفت: توسعه شهر اصفهان نیازمند توجه به جوانان است و با تحقق این امر می‌توان فضاهای شهری پویا و امن را به شهروندان هدیه کرد.

محمدعلی رفیعی قهساره در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شعار انتخاباتی‌ام را «همدلی با جوانان همدردی با مستضعفان» انتخاب کرده‌ام، اظهار داشت: در این زمینه اولویت برنامه‌های مدیریت شهری را در توجه به نیازهای جوانان در همه ابعاد می‌دانم.

ساخت و ساز را در شهر تسهیل می‌کنیم

وی با بیان اینکه تأمین مسکن جوانان از نیازهای ضروری جامعه است، تصریح کرد: در این زمینه باید توجه داشت که شورای شهر این ابزار را دارد که با ارائه لوایح مناسب ساخت و ساز را در شهر تسهیل کند.

داوطلب انتخابات ششمین دوره شورای شهر اصفهان با بیان اینکه بسته‌های تشویقی ساخت و ساز طی سال‌های اخیر توانسته شرایط خوبی را در زمینه توسعه ساخت و ساز در شهر ایجاد کند، ابراز داشت: سعی داریم در صورت ورود به شورای ششم این طرح را همچنان ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: ارتفاع سازی نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار اینجانب در صورت ورود به شورای شهر اصفهان است، البته در این زمینه جانمایی برای ارتفاع سازی‌ها باید به گونه‌ای باشد که تشدید کننده آلودگی هوا نباشد.

توسعه صنایع پاک در اصفهان ضروری است

رفیعی قهساره توجه به اشتغال جوانان را نیز از دیگر برنامه‌های انتخاباتی اش اعلام کرد و گفت: درست است که اشتغال زایی وظیفه شورای شهر نیست اما درصدد هستیم تا با تسهیل در توسعه صنایع پاک و کارآفرینی در شهر اصفهان نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز مسکونی در کنار صنایع می‌تواند به کاهش هزینه‌های زندگی جوانان کمک قابل توجهی داشته باشد، ابراز داشت: چنانچه به شورای شهر اصفهان ورود کردم این امر را در زمره پیشنهادات خود برای بررسی در شورا قرار خواهم داد.

داوطلب انتخابات ششمین دوره شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در زمینه ورزشی توسعه فضاهای ورزشی در همه رشته‌های عمومی و حرفه‌ای را به صورت عادلانه برای مردان و زنان در دستور کار قرار خواهم داد، اضافه کرد: در زمینه دوچرخه سواری بانوان نیز با رعایت پوشش مناسب هیچ مشکلی ندارم و توسعه این خطوط را نیز دنبال خواهم کرد.

توسعه فضاهای سالم شهری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در اصفهان

وی در خصوص چالش‌های اجتماعی در سطح شهر نیز ابراز داشت: متأسفانه به دلیل نبود فضای مناسب برای تخلیه هیجان جوانان در شهر شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم که تأثیرات مخرب آن را در سال‌های نه چندان دور احساس خواهیم کرد و در این زمینه باور داریم مدیریت شهری این قدرت را دارد که با توسعه فضاهای سالم و مناسب جوانان نسبت به کاهش این آسیب‌ها اقدام کند.

رفیعی قهساره مدیریت توسعه شهر را مهم‌ترین راهکار جلوگیری از حاشیه نشینی دانست و اضافه کرد: در این زمینه با جدی گرفتن حریم شهر و همچنین توسعه خدمات در مناطق حاشیه‌ای مانند حصه می‌توان حس تعلق شهروندان این منطقه به شهر را افزایش داد و نسبت به ساماندهی حاشیه نشینی اقدام کرد.

وی در ادامه از شهروندان خواست تا با مشارکت حداکثری در انتخابات دست در دست هم دهند تا بتوانند بار دیگر در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حماسه‌ای شیرین را برای توسعه شهر اصفهان رقم بزنند.

کد خبر 5232976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha