۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۱

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس:

وجود ٣۵٠٠ شعبه اخذ رای در فارس/ افزایش ۲۰ درصدی صندوق های رای

وجود ٣۵٠٠ شعبه اخذ رای در فارس/ افزایش ۲۰ درصدی صندوق های رای

شیراز- رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس گفت: بیش از سه هزار و ۵٠٠ شعبه اخذ رای با حدود ۱۳ هزار نفر ناظر در استان فارس فعال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عباس زاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در ۳۶ شهرستان و ۵۸ بخش استان فارس، بیش از سه هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی وجود دارد که شبکه نظارتی که به این شعب نظارت دارد، بیش از ۱۳ هزار نفر خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از عواملی که موجب سلامت و صحت انتخابات می‌شود شبکه نظارت بر انتخابات است که این شبکه از وزارت کشور آغاز و تا شعبه اخذ ادامه خواهد داشت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه اعلام صحت انتخابات هر شعبه، تعداد آرای هر شعبه و تأیید آن همه بر عهده هیئت نظارت است و مجموع آن را این شبکه نظارت بر عهده دارد تا بتواند صحت انتخابات را تأیید کند، افزود: آموزش‌های مختلف برای افراد این شبکه در نظر گرفته‌ایم و انجام می‌دهیم.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه متذکر شد: هیأت نظارت به عنوان تأیید کننده شمارش آرا در صندوق‌های اخذ رأی در استان فارس به پنج منطقه تقسیم بندی شده‌اند و آخرین قوانین نیز برای آنان تشریح شده و می‌توان گفت که ٣۶ شهرستان استان فارس به ۵٨ منطقه تقسیم و سه هزار و ۵٠٠ شعبه اخذ رأی نیز در استان وجود خواهد داشت.

به گفته وی شبکه نظارتی که به شعبه‌های اخذ رأی نظارت دارد، بیش از ۱۳ هزار نفر خواهد بود.

حجت الاسلام عباس زاده با تاکید بر اینکه در سطح شیراز تاکنون ۸۳۰ صندوق اخذ رأی وجود دارد، تاکید کرد: بیش از ۲ هزار نفر ناظر در شیراز وجود دارد.

او در ادامه یادآور شد: در هر شهرستانی قاضی کشیک حضور داشته باشد تا بتواند کارهای مربوطه را انجام دهد. از این رو لازم است دوره‌های مختلفی گذاشته شود که این دوره‌ها در حال برگزاری است و افراد با تخلفات و گزارش نویسی آشنا شدند.

وی با یادآوری این مطلب که به خاطر شیوع بیماری کرونا، ۲۰ درصد صندوق‌ها افزایش یافته‌اند، تاکید کرد: مناطقی که تعداد آرا بالا باشد از تعداد ناظرین بیشتری استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 5235181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha