۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶

راه اندازی کسب و کار پرسود بدون نیاز به سرمایه

راه اندازی کسب و کار پرسود بدون نیاز به سرمایه

اهمیت مشاوره کسب و کار زمانی مشخص می‌شود که در مسیر اشتغال‌زایی و گسترش کسب و کار با موانع مختلفی روبه رو می‌شوید و توان فکری برای کنار زدن موانع را ندارید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، داشتن یک شغل مناسب از دغدغه‌های اصلی افراد در طول زندگی کاری آن‌ها است. بسیاری از مشاغل به دلایل مختلفی که بر شرایط کنونی جامعه حاکم است، از بین رفته‌اند و علاوه بر افزایش نرخ بیکاری نیازمندی‌های جامعه نیز افزایش یافته است. بهترین تصمیم برای ساختن یک زندگی کاری عالی برای یک فرد و جامعه، اشتغال‌زایی است اما این مسئله آن‌قدرها هم ساده نیست. بسیاری از افراد تنها به دلیل نداشتن سرمایه ابتدایی ریسک راه اندازی کسب و کار را به جان نمی‌خرند. در صورتی که یک مشاوره راه اندازی کسب و کار به افراد کمک می‌کند که این ترس را دور بریزند و کسب و کار خود را استارت بزنند. اهمیت مشاوره کسب و کار زمانی مشخص می‌شود که در مسیر اشتغال‌زایی و گسترش کسب و کار با موانع مختلفی روبه رو می‌شوید و توان فکری برای کنار زدن موانع را ندارید.

بسیاری از افراد به مشاوره راه اندازی کسب و کار اعتقادی ندارند در صورتی که وجود یک مشاور حرفه‌ای کاربلد و باتجربه برای راه اندازی کسب و کار پرسود بدون نیاز به سرمایه ضروری است. قبل از هر چیزی شاید جالب باشد بدانید بسیاری از سرمایه‌داران جهان و صاحبان معروف‌ترین برندهای دنیا شغل خود را بدون هیچ سرمایه‌ای استارت زده‌اند. شاید باور کردن این موضوع کمی سخت باشد اما دور از انتظار نیست.

چگونه کارآفرینی بدون سرمایه امکان پذیر می‌شود؟

رابرت کیوساکی می‌گوید: "سه کلید طلایی برای راه اندازی کسب و کار وجود دارد. این سه کلید شامل: ایده، افراد و پول می‌شود. به ندرت پیش می‌آید که یک کارآفرین هر سه گزینه را در ابتدای کار داشته باشد. بنابراین برای استارت زدن باید یک کلید را بردارید. باقی کلیدها را در مسیر سفر پیدا خواهید کرد." مشاوره راه اندازی کسب و کار بر اساس این سخن می‌گوید: "یک ایده برای شروع کار کافی است اما وقتی هیچ سرمایه‌ای در کار نیست، داشتن یک ایده خوب و قدرتمند بسیار حائز اهمیت است." اگر تنها تمرکز و خلاقیت داشته باشید، می‌توانید بدون پول به موفقیت‌های بزرگ برسید و در آینده‌ای نه چندان دور ایده خود را به برند معروف دنیا تبدیل کنید. لازم است بدانید عدم وجود خلاقیت در کنار داشتن سرمایه تنها به تباهی سرمایه شما می‌انجامد. پشتکار و البته اشتیاق فاکتورهای مهمی هستند که شما را در این مسیر مصمم می‌کنند.

راه اندازی کسب و کار پرسود بدون نیاز به سرمایه

می‌توانید با یک ایده جدید کار خود را شروع کنید. توجه کنید وارد بازار کاری نشوید که هیچ چیز از آن نمی‌دانید. حداقل باید یک آشنایی و تسلط نسبی در مورد شغل مورد نظر داشته باشید. در واقع باید سعی کنید مشکلی را پیدا کنید که خود دغدغه آن را دارید. اگر از مشاوره کسب و کار بپرسید به شما خواهند گفت که ایده باید در جهت رفع مشکل پاسخ به نیازی از جامعه باشد تا بتواند بازخورد خوبی داشته باشد.

شک و تردید را کنار بگذارید. البته یک مقدار تردید و ترس کاملاً طبیعی است اما باید آنقدر مصمم شوید که ترس بر شما غلبه نکند. شروع کار بدون سرمایه سخت است، ممکن است به موانع زیادی برخورد کنید یا حتی عده‌ای شما را از عاقبت کار بترسانند. در این زمان کمک گرفتن از مشاوره راه اندازی کسب و کار بهترین کار است.

از رقابت نترسید، فعالیت رقبا را زیر نظر بگیرید و سعی کنید همان قدم‌ها را محکم‌تر بردارید.

باید مشخص کنید با توجه به شغل‌های مختلف دیجیتالی و فیزیکی مواد لازم برای تولید، مکان لازم برای شروع کار را از کجا پیدا کنید که کمترین نرخ با بالاترین کیفیت را دارا باشند. یک کار آفرین خلاق وقتی برای اجاره، استخدام افراد و غیره سرمایه ندارد، راه‌های دیگری را برای شروع کار انجام می‌دهد. مشاوره راه اندازی کسب و کار نیز بی‌تأثیر نخواهد بود. در دنیای دیجیتالی امروزی، مشاغل اینترنتی گزینه مناسبی برای کارآفرینی هستند.

برای پایه گذاری هر کاری از راه قانونی وارد شوید و کسب و کار خود را تحت پوشش قانون قرار دهید تا در مسیر با مشکل مواجه نشوید.

کارآفرینی خانگی چه فوایدی دارد؟

بسیاری از افراد بر مبنای کارآفرینی بدون پول و سرمایه شروع انجام کارهای کوچک و محدود در منزل می‌کنند و با پیدا کردن مشتری و پس‌انداز، مشاغل خانگی خود را گسترس می‌دهند. کارآفرینی خانگی شاید در ابتدا سود کمی داشته باشد اما برای رسیدن به سرمایه بزرگ خالی از لطف نیست. مهم‌ترین مزیت کسب و کار خانگی این است که حداقل پول اجاره محل کار و موارد وابسته به آن مانند هزینه‌های برق و غیره وجود ندارد. ضمن این که تعاملی بین افراد خانواده شکل می‌گیرند که بسیار مفید است و اعضای منزل در قالب کارمندان در جهت کار آفرینی تلاش می‌کنند. با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی معرفی محصولات خانگی برای جذب مشتری بسیار راحت‌تر انجام می‌شود. مشاوره راه اندازی کسب و کار، افراد مخصوصاً بانوان را برای راه اندازی کسب و کار خانگی تشویق می‌کند.

راه اندازی کسب و کار پرسود بدون نیاز به سرمایه

مشاغل خانگی بسیار زیادی وجود دارد که هیچ سرمایه‌ای لازم ندارد و می‌توان با امکانات موجود در منزل به درآمدزایی گسترش حرفه و شغل رسید. این مشاغل شامل نمد دوزی، سبزی خردکنی، بسته بندی محصولات مختلف، خیاطی، بافت لباس، عروسک بافی و مشاغل بی‌نهایت دیگر می‌شود.

اهمیت و تاثیر بازاریابی بر راه اندازی کسب و کار و نقش آن در رونق کسب و کار

بخش‌های مختلف یک کسب و کار (از تامین مواد اولیه تا تولید محصول و تحویل آن به دست مشتری)، همچون حلقه‌های یک زنجیر به هم متصل بوده و همگی در گرو حلقه قبلی هستند. بنابراین، اقدامات مرتبط با بازارشناسی و بازاریابی، پیش نیاز تمام فعالیت‌های هر کسب و کاری محسوب می‌گردد.

چراکه بازاریابی یک عامل کلیدی و بسیارمهم در راه اندازی، بقاء و حتی توسعه کسب و کارهاست و داشتن مهارت اندک بازاریابی در کسب و کارها، اغلب به سطوح پایین‌تر عملکرد و ریسک‌های بالاتر شکست می‌انجامد.

بازاریابی تنها به معنای فروش کالا نبوده و هدف از آن، افزایش فروش و حتی رونق کسب و کار است. این مهم، ممکن نخواهد شد مگر آنکه مشتری و نیازهای او در ارتباط با محصول، شناسایی و درک شوند.

اما در واقع شاهد آن هستیم که بخش عمده ای از کارآفرینان، دانش و درک کافی از اهمیت بازاریابی و فروش را ندارند. به همین دلیل از تعیین یا ایجاد بازاری که کالا یا خدمت آنها را تقاضا کند، غفلت می‌کنند.

آن‌ها تصور می‌کنند که می‌دانند «مشتری به چه چیزی نیاز دارد»، «چطور آن را می‌خواهد»، و یا حتی «کجا و چه زمانی به آن نیاز دارد».
بنابراین در بسیاری از موارد کارآفرینان و مالکان کسب و کارها بیان می‌کنند که مشتریان آن‌ها کافی نبوده، درآمدشان ناکافی است، و قادر به رفع نیازهای مشتریانشان نیستند و در اینجا بیشتر به اهمیت مشاوره پی می‌برند.

برای دریافت مشاوره راه اندازی کسب و کار، بازاریابی و فروش به کدام مجموعه رجوع کنیم؟

انتخاب یک مشاوره راه اندازی کسب و کار برای کارآفرینی از اهمیت زیادی برخوردار است. چون این مشاوران متخصصانی هستند که با تمام پیچ و خم‌های مسیر آشنا هستند و راهی که شما آغاز کرده‌اید را پشت سر گذاشته‌اند. این افراد تجارب بسیاری در زمینه کارآفرینی موفق بدون سرمایه دارند که قطعاً برای شما مفید خواهد بود. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم جهت دریافت بهترین خدمات مشاوره به گروه مشاوران کسب و کار ساکوراد مراجعه نمایید. چرا که آنها قادرند شما را در میسر پرپیچ وخم بازارشناسی، راه اندازی کسب و کار، بازاریابی و فروش و رونق کسب و کار یاری نمایند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5239847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha