۲ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۲

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی:

۱۱ هزار و ۸۱۴ دز واکسن سینوفارم چینی وارد خراسان‌جنوبی شد

۱۱ هزار و ۸۱۴ دز واکسن سینوفارم چینی وارد خراسان‌جنوبی شد

بیرجند-دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی از ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۸۱۴ دز واکسن سینوفارم چینی وارد خراسان‌جنوبی شد.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ۱۱ هزار و ۸۱۴ دز واکسن سینوفارم چینی برای تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و افرادی که نوبت اول را تزریق کرده‌اند، وارد خراسان‌جنوبی شده و در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین هزار دز واکسن ایرانی کووبرکت وارد استان شده است ولی هنوز از طرف وزارت بهداشت دستورالعملی برای استفاده آن و گروه هدف تزریق این واکسن مشخص نشده است.

شریف در پاسخ به این سؤال که با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در یکی از استان‌های همسایه چه تدبیری برای کنترل بیماری در استان شده است، گفت: متأسفانه در استان سیستان و بلوچستان از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز است که این موضوع برای استان ما نیز یک هشدار محسوب می‌شود.

وی ادامه‌داد: از آنجایی که این استان همسایه در وضعیت قرمز قرار دارد، ورود و خروج غیر پلاک‌های غیربومی از این استان ممنوع است که البته مسئولان خود آن استان این موضوع را پیگیری می‌کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری کرونای خراسان‌جنوبی درباره وضعیت شیوع کرونا در استان نیز گفت: چه از نظر تعداد مبتلایان و چه از نظر تعداد فوتی‌ها خراسان‌جنوبی در یک هفته اخیر در یک وضعیت ثابت قرار داشته است.

کد خبر 5242327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha