۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰

معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

مشارکت مردم در فعالیت‌های آبزی پروری استان بوشهر افزایش می‌یابد

مشارکت مردم در فعالیت‌های آبزی پروری استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: جذب مشارکت مردم در فعالیت‌های آبزی پروری موجب رشد تولید و به دنبال آن افزایش اشتغال در روستاییان ساحلی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین ظهر سه شنبه در نشست با رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های ویژه استان بوشهر در زمینه صنعت شیلات اظهار داشت: در هفته گذشته همایش توسعه آبزی پروری خرد معیشتی با مشارکت مردم با محوریت ۴۴ روستای ساحلی در استان بوشهر برگزار شد.

وی افزود: جذب مشارکت مردم در فعالیت‌های آبزی پروری هم موجب رشد تولید و به دنبال آن افزایش اشتغال در روستاییان ساحلی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر همچنین در ارتباط با پروژه‌های تکثیر و نرسری بچه ماهی استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه ویژه پرورش ماهی در قفس در استان و هم در اقتصاد دریا محور و به دنبال حل چالش کمبود بچه ماهی، در سال گذشته ۲ طرح کلنگ زنی شد و امسال نیز چند کارگاه تکثیر و نرسری ماهیان دریایی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی همچنین در ادامه در ارتباط با ارائه تسهیلات کم بهره به آبزی پروران استان توسط بنیاد علوی و بنیاد برکت، پیگیری برای استفاده از استخرهای ذخیره آب کشاورزی برای پرورش ماهیان گرمابی، کاهش فواصل نرسری ها و قفس‌های پرورش ماهی در قفس در دریا و همچنین در ارتباط با ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی توضیحاتی را ارائه کرد.

کد خبر 6106303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha