۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۱۶

در دیدار امیر خانزادی و «لیومینیوف» مطرح شد؛

رایزنی همگرایی بیشتر بین ایران و روسیه برای مقابله با تهدیدات

رایزنی همگرایی بیشتر بین ایران و روسیه برای مقابله با تهدیدات

فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران و روسیه درباره همگرایی بیشتر بین دو کشور در مقابله با تهدیدات مشترک را رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران و «آدمیرال لیومینیوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه، دیدار کردند که در این دیدار راه‌های توسعه و گسترش همکاری‌های دریایی مورد بررسی قرار گرفت.

ضرورت اقدامات مشترک در راستای تقویت همه‌جانبه مناسبات دفاعی و امنیتی، برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی، افزایش حضور ناوگان دریایی دو کشور در مناطق راهبردی جهان، تبادل تجربیات دریایی در زمینه تجهیزات و ادوات رزمی و ترابری، آموزش نیروها و همگرایی هرچه بیشتر دو کشور در مقابله با تهدیدات مشترک، محور رایزنی فرماندهان نیروی دریایی ایران و روسیه بود.

همچنین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران، معاونان راهبردی و آموزش نیروی دریایی ارتش و وابسته نظامی کشورمان، امیر دریادار خانزادی را در این دیدار همراهی می‌کردند.

پس از حضور مقتدرانه ناو گروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه بزرگ سالانه دریایی روسیه و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان بر فراز ناوشکن سهند و ناوبندر مکران در این رژه دریایی که روز گذشته در بندر «سن پترزبورگ» و خلیج فنلاند برگزار شد، امیر دریادار خانزادی با فرماندهان و مقامات بلندپایه روسیه و کشورهای شرکت‌کننده در این مراسم دیدار و رایزنی کرد.

کد خبر 5266424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 0
      در مراودات و مذاکرات با روسها فرهنگ آنها مورد توجه قرار گیر تفاوت فرهنگی راباید لحاظ کرد با خصوصیات ایرانی حتما مغلوب رفتار سرد و سودجویانه و رها ساز روسها خواهیم شد نشود که بعد از مدتها متوجه شویم بعنوان ابزار مورد سو استفاده قرار گرفته بودیم و غافل بودیم و همواره باطن انها را غی مستقیم گوشزد کنیم
    • مرتضی حسن پور IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 0
      مردم عزیز وفهمیده ی ایران ماشین نخرید نه تنها نخرید اگر ماشین هم دارید زود بفروشید که قیمت ماشین همچون سونامی فرو می ریزد .