۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲

بذرپاش در جمع خبرنگاران:

قرارداد با شرکت هندی برای بندر چابهار انگیزه طرفین را افزایش داد

قرارداد با شرکت هندی برای بندر چابهار انگیزه طرفین را افزایش داد

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد تجهیز و بهره‌برداری ۱۰ ساله فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با شرکت هندی منعقد شد که انگیزه برای سرمایه‌گذاری طرفین را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، این رشد در امسال هم ادامه داشته و تا ۲۶ اردیبهشت، رشد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد است؛ امیدوارم امسال هم بتوانیم رکورد دیگری در این زمینه رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه سخت‌افزار و نرم‌افزار توسعه ترانزیت کشور در دستور کار است گفت: قرارداد تجهیز و بهره‌برداری ۱۰ ساله فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با شرکت هندی منعقد شد که انگیزه برای سرمایه‌گذاری طرفین را افزایش داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این قرارداد را آقای «نارندرا مودی» نخست وزیر هند شخصاً پیگیری می‌کرد و قرارداد بسیار راهبردی محسوب می‌شد.

بذرپاش اظهار کرد: این قرارداد در گذشته به صورت موقت، مرتب تمدید می‌شد و این انگیزه را از شرکت‌های هندی برای سرمایه‌گذاری گرفته بود؛ این قرارداد در دو روز گذشته میان شرکت هندی و مجموعه بندر شهید بهشتی چابهار به امضا رسید و انگیزه طرفین را برای سرمایه‌گذاری افزایش داد.

وی افزود: موضوع دیگر قانون ساماندهی بازار اجاره، مسکن و زمین است که در این خصوص باید عرض کنم، این قانون از مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال و روز گذشته توسط رییس‌جمهور به وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مسوول ابلاغ شد و برای اولین بار است که ما یک قانونی برای مدیریت اجاره در استان‌های کشور خواهیم داشت و دولت می‌تواند با مصوبه شورایعالی استان‌ها سقف اجاره تعیین کند.

بذرپاش در ادامه درباره تعیین سقف اجاره‌بها گفت: اگر در استانی، تورم بیش از ۳۰ درصد باشد، شورای مسکن استان می‌تواند از ۵۰ درصد تورم تا حداکثر ۱۰۰ درصد آن میزان تورم نسبت به قراردادن سقف اجاره اقدام کند.

بذرپاش با بیان اینکه تاکنون چنین قانونی در دست نبود و حتی در زمان کرونا فقط در یک مقطعی رشد ۲۵ درصدی اجاره‌بها مصوب شده بود، تصریح کرد: البته این قانون جزییات مفصل‌تر دیگری دارد که ان‌شاءالله همکاران من در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها حاضر خواهند شد و جزییات قانون را در یک نشست مطبوعاتی به طور کامل اعلام می‌کنند.

بذرپاش گفت: این قانون، قانون بسیار خوبی است و جا دارد از مجلس شورای اسلامی که در روزهای پایانی این قانون را ابلاغ کرد، قدردانی کنم؛ زیرا این قانون دست دولت را برای مداخله بیشتر در بازار باز می‌کند که بتوانیم امسال یک بازار آرام‌تری را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش دیگر این قانون، ساماندهی سکوهای مجازی برای مدیریت بازار است و بخش دیگر آن، نظام‌مندترکردن مداخله‌گران در بازار مسکن و اجاره است که امیدواریم بتوان این کار را انجام داد.

کد خبر 6107235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha