۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹

صالحی:

مرکز ملی یون‌درمانی در کرج راه‌اندازی مقدماتی شد

مرکز ملی یون‌درمانی در کرج راه‌اندازی مقدماتی شد

کرج - رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه یون‌درمانی پیشرفته‌ترین روش درمان سرطان در دنیاست، گفت: اولین کشور در غرب آسیا هستیم که با هزینه و تخصص بالا توانسته‌ایم به این موفقیت برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر صالحی صبح سه‌شنبه در حاشیه آغاز تست مرکز ملی یون‌درمانی در البرز اظهار کرد: امروز شاهد راه‌اندازی مقدماتی تجهیزات بیمارستان و مرکز ملی یون‌درمانی ایران در کرج هستیم.

وی با بیان اینکه کلنگ این مرکز از سال ۸۸ کلنگ زده شد، تصریح کرد: برای تجهیزات مرکز ملی یون‌درمانی ایران ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است اما مبلغی از دولت دریافت نشد و توسط سرمایه‌گذار تأمین مالی صورت گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان هزینه احداث ساختمان این مرکز به زیربنای ۲۶ هزار مترمربع است، خاطرنشان کرد: مرکز ملی یون‌درمانی ایران در غرب آسیا بی‌نظیر بوده و در دنیا هفتمین بیمارستان است که با این نوع از تجهیزات ساخته می‌شود.

صالحی با بیان اینکه این بیمارستان برای درمان سرطان ساخته شده است، گفت: طیف وسیعی از سرطان‌ها در این مرکز درمان با آخرین شیوه‌های روز دنیا درمان می‌شود.

رسیدن به آخرین شیوه درمان سرطان در دنیا

وی با بیان اینکه برای درمان سرطان چند شیوه مانند جراحی، شیمی‌درمانی و پرتو درمانی وجود دارد، اظهار کرد: پرتودرمانی‌های معمول امروزی گاما و ایکس هستند که ضمن اینکه سلول سرطانی را از بین می‌برند به بافت‌های سالم نیز آسیب می‌رساند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این روش پیشرفته‌ترین روش درمان سرطان در دنیاست، اظهار کرد: یون‌درمانی در اتریش هم دو سال است که راه‌اندازی شده و این شیوه به نوعی برآمده از سریز دانش است.

وی بیان کرد: این مرکز در اتریش، آلمان و ایتالیا وجود دارد اما در غرب آسیا اولین کشور هستیم که با هزینه و تخصص بالا توانسته‌ایم به این موفقیت برسیم.

صالحی خاطرنشان کرد: نیروهای حوزه پزشکی و مهندسی در این باره در اتریش تربیت می‌شوند تا وقتی بیمارستان راه‌اندازی شد توسط ایرانیان اداره شود.

وی گفت: در کشورهای جهان سوم بعید است یک ابرپروژه با ۲۰۰ میلیون یورو تأمین مالی و یک هزار میلیارد ریال تأمین مالی برای احداث ساختمان ظرف دو سال تجهیز شود اما ما این کار را ممکن کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های عمده این سازمان رسیدگی به نیازمندان در حوزه سلامت است و این بیمارستان برای بیماران صعب‌العلاج راه‌اندازی می‌شود.

وی متذکر شد: این مرکز یک سال دیگر راه‌اندازی کامل می‌شود و امروز بخشی از تجهیزات مهم مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

کد خبر 5266728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha