۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۹

توسط انتشارات شهید کاظمی؛

«نمک‌گیر» برای بار دوم به کتابفروشی‌ها آمد

«نمک‌گیر» برای بار دوم به کتابفروشی‌ها آمد

کتاب «نمک‌گیر» اثر زهرا عوض بخش و محمد علی جعفری توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی، کتاب «نمک گیر» اثر زهرا عوض بخش و محمد علی جعفری شامل خاطرات حاج حسین برزگ، سردسته هیئت خلف باغ یزد به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسیده است. این‌کتاب اولین‌عنوان از مجموعه پیرغلامان حسینیه ایران است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

پیرغلامان و ذاکران قدیمی اهل‌بیت علیهم السلام تجربه‌های ارزشمندی برای انتقال به مداحان نسل جوان و حتی مردمی دارند که در هیئت‌ها و مجالس عزاداری ائمه اطهار علیهم السلام شرکت می‌کنند؛ تجربه‌هایی که هر کدام می‌تواند مسیر را برای عرض ارادت مخلصانه و بندگی صحیح فراهم و مسیر سلوک را هموار کند. حاج‌ حسین بزرگ هم یکی از پیرغلامان عزاداری امام حسین (ع) است.

در بخشی از کتاب «نمک‌گیر» آمده است:

آقای رحیمی چاووشی را شروع می‌کند. پای هر تیر ده پانزده نفر آدم قوی هیکل پابرهنه ایستاده‌اند و دسته را سفت چسبیده‌اند. پهلوان‌ها روی بام با تمام قدرت طناب‌ها را گرفته‌اند. با «یا حسین» چاووشی پوش از زمین کنده می‌شود و قلب‌ها از سینه. حسینیه ‌می‌لرزد. یا حسین! آنقدر حسین را می‌کشد تا همه دم بگیرند! حسین حسین حسین حسین! مردها هم تیرک به دست و ذکر بر لب می‌گویند و دایره‌وار می‌دوند. تیرها توی دستشان تاب می‌خورند دور حسینیه تا کم‌کم عمود شوند. پایشان محکم شود روی زمین و پوش میزان شود توی آسمان. پوش که بالا می‌کنیم صلوات می‌فرستیم و می‌نشینیم به آب و شیرینی خوردن...

چاپ دوم این‌کتاب با ۱۲۴صفحه و قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 5282396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha