۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸

امام جمعه میامی:

سلامت و اقتصاد دو رکن مهم فعالیت دولت/ پشت میزنشینی تمام شد

سلامت و اقتصاد دو رکن مهم فعالیت دولت/ پشت میزنشینی تمام شد

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه سلامت مردم و اقتصاد دو رکن اصلی دولت سیزدهم است، گفت: برای رسیدن به این هدف باید مسئولان از پشت میزبلند شده و در میان مردم و مشکلات شان حضور یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نخستین نماز جمعه شهریورماه ۱۴۰۰ میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکید کرد: وعده رئیس جمهور که در نخستین نشست هیئت دولت بیان شد، دو محور داشت که نخستین آنها سلامت مردم و دوم رفع مشکلات اقتصادی و معیشت بود که نشان می‌دهد دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی در این دو حوزه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور ابراز داشت که در شأن ملت ایران نیست که چنین شرایط اقتصادی را داشته باشند، بیان کرد: رئیس جمهور از وزرا و مسئولان دولتی خواسته تا بین مردم باشند و لذا امیدواریم با این روند بتوانند مشکلات را کاهش دهند.

امیدواریم مسئولان استانداری سمنان کرونا نگیرند!

امام جمعه میامی همچنین با بیان اینکه امیدواریم مسئولان ما در استانداری سمنان هرگز کرونا نگیرند تا بتوانند حرکت کنند چرا که امروز پشت میز نشستن در دولت انقلابی و مردمی خطا است و سفر رئیس جمهور به خوزستان این رویه را نشان داد که دوران کار و خدمت فرارسیده است، ابراز کرد: امروز باید مسئولان به میان مردم بیایند و مشکلات شأن را از نزدیک مشاهده کنند.

صفایی پور در دومین بخش صحبت‌های خود با بیان اینکه، سه وزیر کشورهای اروپایی به اینکه ایران در آستانه دست‌یابی به سلاح اتمی است، اظهار نگرانی کرده که البته یاوه‌گویی است که سال‌های سال ابراز داشته‌اند، گفت: این کشورها هیچ غلطی نمی‌توانند کنند و برای اینکه بازار خودشان کساد نشود، از این نوع اظهار نگرانی‌ها می‌کنند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها با توجه به روی کار آمدن دولت جدید، در واقع یک جنگ روانی و رسانه‌ای را راه انداخته‌اند، گفت: هدف غرب این است که دولت جدید را آزمایش کرده و ببینند که موضع دولت سیزدهم در قبال موضوع هسته‌ای چیست و در نهایت دنبال طرح برجام دیگری هستند که دولت را به انفعال برسانند.

انتقال نفت به لبنان

امام جمعه میامی با اشاره به اینکه چندی قبل چند نفتکش به سمت ونزوئلا حرکت کرده و امروز نیز یک نفتکش دیگر به سمت لبنان حرکت کرد تا به این کشور محور مقاومت سوخت رسانی کند، بیان داشت: از جهتی این امر یک دلگرمی برای مقاومت در منطقه و جهان است و از سوی دیگر حزب الله و مقاومت هشدار داده که اگر دشمنان دست از پا خطا کنند و آسیبی به این کشتی برسانند، مطمئناً با محکومیت جهانی روبرو شده و باید منتظر پاسخ کوبنده باشند مخصوصاً که تمام کشتی‌های اسرائیلی که در تیر رس حزب الله هستند.

صفایی پور در خاتمه بیان داشت: ما در کشور ایران خواهان عدم وقوع جنگ داخلی در افغانستان هستیم و باید افغانستانی‌ها با گفتگو دولت فراگیری را روی کار بیاورند در نتیجه وزارت خارجه باید این موضع ایران اسلامی را به وضوح بیان کند به خصوص در این مقطع حساس که داعش فعالیت خود را دوباره از سر گرفته و آمریکا مذبوحانه از افغانستان خارج شد و لذا امروز هم حق دخالت در این کشور را ندارد.

کد خبر 5290389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha