۷ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۴۱

فرماندار دشتستان:

۷۴۱ میلیارد تومان پروژه در دشتستان افتتاح یا آغاز می‌شود

۷۴۱ میلیارد تومان پروژه در دشتستان افتتاح یا آغاز می‌شود

بوشهر- فرماندار شهرستان دشتستان گفت: در هفته دولت امسال ۱۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۴۱ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله نوروزی عصر یکشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در بخش مرکزی دشتستان اظهار داشت: ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی به شش پروژه شهرداری برازجان اشاره کرد و گفت: افتتاح زیرسازی آسفالت محلات هدف، اجرای کانیو به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع، افتتاح گذر ۱۲ متری شهدای کارگر به مساحت هفت هزار و ۵۲۰ متر، احداث فضای سبز حاشیه محله امام خامنه ای به مساحت ۵ هزار متر مربع و احداث فرهنگسرا و تأسیس آن در پارک محله کلیجا انجام شد.

فرماندار دشتستان در تشریح پروژه‌های شهرداری دالکی بیان کرد: دو پروژه زیرسازی آسفالت محله شهید سلیمانی و تملک املاک نیز طی این هفته افتتاح و انجام می‌شود.

وی بیان داشت: زیر سازی آسفالت روستای خوشاب با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال و آسفالت معابر روستای نینیزک به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

نوروزی با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن مسکن محرومین گفت: امسال کمیته امداد با بنیاد مسکن و وزارت کشور در قالب دو تفاهم نامه، ۸۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان شهرستان احداث می‌کند.

فرماندار دشتستان به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۴ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد برازجان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: ۱۱ واحد افتتاح و ۲۳ واحد عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه بنیاد مسکن شهرستان دشتستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: طی این هفته افتتاح سه پروژه و آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

نوروزی با تشریح سه پروژه مورد افتتاح گفت: آسفالت محمد روستایی گز بلند به مساحت دو هزار و ۸۰۰ متر مربع، روستای بنداروز به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع و گندم‌ریز نیز به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان افتتاح می‌شوند.

فرماندار دشتستان در تشریح پنج پروژه دیگر اضافه کرد: سیل بند بنه جابری، پل و دیوار حفاظتی روستای راهدار، احداث پل برازجان، پل و دیوار سنگی روستای قراول خانه و پل و دیوار حفاظتی روستای قلعه سفید با اعتبار کلی ۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی به تقاطع حادثه خیز روستای راهدار اشاره کرد و گفت: با توجه تصادفات دلخراش و حساسیت موضوع طی نشست‌های متعدد و با همکاری نماینده دشتستان و مدیرکل راهداری استان، اعتباری برای این تقاطع اختصاص یافت تا آرزوی دیرینه ی مردم این روستا تحقق یابد.

نوروزی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی ایمن سازی تقاطع روستای راهدار به طول ۸۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: روشنایی محور دالکی- قلعه سفید نیز به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

فرماندار دشتستان بیان داشت: دو بند سنگی ملاتی زیر حوزه راهدار-دالکی نیز افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که تأثیر بسزایی در تقویت آب شرب و جلوگیری از سیلاب دارد.

نوروزی با اشاره به توسعه شهرک صنعتی برازجان بیان کرد: طی جلسات برگزار شده در تهران، مصوب شد که این شهرک ۱۵۰ هکتار توسعه یابد که ۴۰ هکتار در حال خرید و سند سازی است و پیگیری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برطرف شدن مشکل فیبر نوری در شهرک صنعتی طی سال جاری گفت: در حال حاضر شهرک صنعتی برازجان ۷۲ شرکت دارد که ۶۰ مورد آن فعال است.

نوروزی در خصوص بحث فاضلاب شهرک صنعتی برازجان گفت: در حال پیگیری برای برطرف نمودن حل این مشکل هستیم.

کد خبر 5292359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha