با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران سیاسی؛

نشست «لبنان و معادله جدید مقاومت» امروز برگزار می شود

نشست «لبنان و معادله جدید مقاومت» امروز برگزار می شود

نشست «لبنان و معادله جدید مقاومت» امروز سه شنبه با حضور کارشناسان و صاحب نظران سیاسی برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه زنده گفتگوی سیاسی با موضوع لبنان و معادله جدید مقاومت توسط رادیو گفتگو و با همکاری و مشارکت خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه ۹ شهریورماه از ساعت ۱۷:۳۰ پخش می شود.

این روزها اگرچه لبنان درگیر منازعات داخلی، دخالت های بیرونی و عدم توانایی تشکیل دولت براساس توافقنامه طائف است اما قدرت مقاومت مانع از فروپاشی و هجوم به این کشور شده است. در حالی که در چند سال اخیر بیشترین فشار تحریمی آمریکا بر لبنان وارد آمد، رژیم صهیونیستی نیز تلاش نمود تا با توجه به مشکلات داخلی دریچه ای از جنگ را در جنوب لبنان باز نماید و در این باره نیز چندین بار این مسئله را محک زده است.

اما حضور قدرتمندانه و قاطعانه حزب الله و پاسخ های به جا و به لحظه، باعث شده است تا هر گونه فکر و توهم تجاوز در ذهن صهیونیست ها در نطفه خفه گردد. با این وجود لبنان در معرض فشار بی سابقه اقتصادی توسط آمریکا و هم پیمانان است. روندی که کمتر از جنگ نیست و مقاومت لبنان نیز در این عرصه به میدان آمده و برای امنیت و استقلال لبنان و تقویت جبهه مقاومت منطقه ای تلاش می نماید.

نشست «لبنان و معادله جدید مقاومت» امروز برگزار می شود

در این بستر است که حزب الله در مقابله با جریان استکبار، واردات نفت و بنزین از ایران را درخواست داده و سید حسن نصر الله با اخطار نسبت به هرگونه تعدی به کشتی های مقاومت، آن را در حکم حمله به خاک لبنان دانسته و در این باره اخطار جنگ داده است. معادله جدید مقاومت لبنان هرچند بسیار پیچیده تر از گذشته است که تهدیداتی بسیار پیشرفته نیز بر آن متمرکز شده است؛ اما در این مسیر قوه عاقله مقاومت نیز زیرک تر از گذشته به تدبیر امور می پردازد. این رویکرد ضمن تلاش برای بقای لبنان و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد جنگ داخلی در این کشور موجب نوعی الگو سازی برای سایر اقطاب مقاومت در جهان اسلام برای انجام عمل سیاسی خواهد بود.

به دلیل اهمیت این موضوع در دنیای بین الملل شبکه رادیویی گفتگو با مشارکت گروه بین الملل خبرگزاری مهر برنامه «گفتگوی سیاسی» را با موضوع لبنان و معادله جدید مقاومت روی آنتن می برد.

در این برنامه سیدرضا صدرالحسینی (کارشناس مسائل غرب آسیا)، محمدعلی مهتدی (کارشناس مسائل غرب آسیا) و مهدی عزیزی (مدیرکل بین الملل خبرگزاری مهر) به عنوان کارشناس حضور می یابند و به گفتگو و مباحثه می پردازند.

گفتنی است، این قسمت از برنامه گفتگوی سیاسی روز سه‌شنبه ۹ شهریور از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ روی آنتن رادیو گفتگو می رود. علاقه مندان می توانند این برنامه را بصورت زنده و مستقیم از موج اف ام ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز و همچنین از طریق برنامه کاربردی ایران صدا و یا با مراجعه به سایت رادیو گفتگو به نشانی http://radiogoftogoo.ir شنونده باشند.

گفتگوی سیاسی به تهیه کنندگی سیده فاطمه شعار، هماهنگی اکرم اویسی، گویندگی بتول نجفی و اجرا و کارشناسی حامد حسینی به روی آنتن می رود.

کد خبر 5293561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha