در واکنش به تظاهرات همبستگی با اسرا؛

نظامیان صهیونیست دست کم ۵۰ فلسطینی را زخمی کردند

 نظامیان صهیونیست دست کم ۵۰ فلسطینی را زخمی کردند

منابع خبری از زخمی شدن ده ها فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی در تظاهرات به منظور همبستگی با اسرای فلسطینی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی از زخمی شدن شماری از فلسطینی‌ها در تیراندازی نظامیان صهیونیست به تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی در همبستگی با اسرای فلسطینی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در این درگیری‌ها ده‌ها نفر هم به دلیل بکارگیری گاز اشک آور توسط نظامیان صهیونیست دچار حالت خفگی شدند.

منابع خبری از درگیری شدید بین فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر بویژه در ورودی ایست و بازرسی حواره در جنوب نابلس، شرق قلقیلیه و منطقه بیتا خبر دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در پی شلیک گاز اشک آور توسط نظامیان صهیونیست در درگیری‌های جنوب نابلس ۵۰ فلسطینی دچار حالت خفگی شدید شدند.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این گزارش دادند که اسرای فلسطینی چند بند زندان‌های النقب و رامون در فلسطین اشغالی را به آتش کشیده اند.

براساس این گزارش؛ اسرای فلسطینی چند سلول را در بند چهارم و پنجم زندان رامون تا این لحظه به آتش کشیده‌اند.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در بیانیه‌ای اعلام کرد که خود را برای ناآرامی در دیگر زندان‌ها آماده می‌کند و امکان بالایی وجود دارد که تحرکاتی مشابه در دیگر زندان‌های فلسطین اشغالی رخ دهد.

لحظاتی قبل، اسرای فلسطینی در زندان نقب در واکنش به اقدامات سرکوبگرایانه رژیم صهیونیستی علیه خود هفت سلول در بند ششم این زندان را به آتش کشیدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که سازمان زندان‌های صهیونیستی به منظور اطفای حریق و سرکوب اسرا شماری بیشتر از نظامیان ویژه را فراخوانده است.

انجمن اسرای «واعد» در این خصوص خبر داده است که اسرای تمام زندان‌های فلسطین اشغالی تصمیم گرفته‌اند به هیچ دستورالعملی در خصوص انتقال و متفرق کردنشان عمل نکنند و به هر قیمتی که شده، در برابر اقدامات نیروهای امنیتی بایستند.

المیادین هم از درگیری در بندهای چهار و پنج در زندان رامون میان اسیران فلسطینی و زندانبانان صهیونیست خبر داد.

نظامیان تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی همراه با سگ‌های پلیسی بند ۶ زندان النقب را مورد یورش قرار داده و ضمن بستن دست و پای اسیران فلسطینی آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که اسیران بند شماره هفت را به طور کامل و بند شماره چهار را به شکل جزئی در زندان النقب و بندهای ۴ و ۵ در زندان رامون را به آتش کشیده اند.

همزمان مصطفی البرغوثی دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین اعلام کرد: خواستار حمایت مردمی و بین المللی با اسیران فلسطینی برای مصون نگه داشتن آنها از حملات اشغالگران هستم. نظامیان رژیم صهیونیستی به انتقام شکست در جلبوع دست به تحرکات گسترده زده است و باید با آنها مقابله شود.

پیش از این، اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین هشدار داده بودند که چنانچه مقامات زندان‌ها، آن‌ها را به مکان دیگری منتقل کنند، سلول‌ها را به آتش خواهند کشید.

اقدامات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پس از آن علیه اسرای فلسطینی صورت می‌گیرد که روز دوشنبه هفته جاری (۱۵ شهریور)، شش اسیر فلسطینی موفق شدند از زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند.

کد خبر 5300457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha