۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۳

سرگئی لاوروف:

تحریم های غرب علیه سوریه غیر قانونی است

تحریم های غرب علیه سوریه غیر قانونی است

وزیر خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای اسرائیلی خود اعلام کرد که تحریم های غرب علیه سوریه غیر قانونی است و روند سازش در خاورمیانه باید از سرگرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز به همراه یائیر لاپید همتای اسرائیلی خود در مسکو نشست خبری برگزار کرد.

وی در این کنفرانس خبری اظهار داشت: تحریم های غرب علیه سوریه غیر قانونی است و مانع از کمک به ملت سوریه در بازسازی این کشور می شود.

لاوروف درخصوص حملات رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: ما مخالف تبدیل سوریه به کانون درگیری میان کشورهای دیگر هستیم و در این راستا نمی خواهیم اراضی سوریه به محلی برای حمله به اسرائیل یا هر کشور دیگری تبدیل شود. نظامیان روس و اسرائیلی هر روز به دنبال مسائل فنی مرتبط با این موضوع را بررسی می کنند و این رایزنیها کارساز بوده و توافق شده است تداوم داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه افزود: اوضاع در سوریه همچنان پیچیده است و دلیل آن به کثرت بازیگران خارجی بر می گردد که دارای منافع ویژه در زمینه حل بحران سوریه هستند. امنیت اسرائیل یکی از اولویت های ما در پایان دادن به بحران سوریه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما از عادی سازی روابط میان اسرائیل و همسایگان عربی آن حمایت می کنیم و بر این باور هستیم که این توافقات به پایان مناقشات کمک می کند. روند سازش در خاورمیانه باید از سرگرفته شود و گروه چهارجانبه نیز باید به موضع قبلی خود بازگردد.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: درعا باید در کنترل ارتش سوریه باشد و ترکیه باید اجرای توافقنامه های میان ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان درخصوص ادلب در مورد تشخیص تروریستها به پایان برساند.

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در این کنفرانس خبری گفت: «ما هرگز بازگشت بلندیهای جولان به سوریه را بررسی نمی کنیم و از منافع خود در سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه دفاع خواهیم کرد».

وی همچنین با تکرار ادعاهای بی پایه و اساس خود علیه ایران گفت: «مادامی که ایران به ایجاد پایگاه در مرزهای شمالی اسرائیل مشغول است ما به حملات خود [در سوریه] ادامه می دهیم».

کد خبر 5300884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha