۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۴۹

در شبکه یک مطرح شد؛

جزئیات جدیدی از سریال «سلمان فارسی»/ اثری که پخش جهانی دارد

جزئیات جدیدی از سریال «سلمان فارسی»/ اثری که پخش جهانی دارد

تاکنون ۲۵ درصد از سریال «سلمان فارسی» به تولید رسیده و قرار است با پایان تولید پخش آن به صورت جهانی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۲۳ شهریور مصادف با سالروز بزرگداشت سلمان فارسی است؛ شخصیتی که این روزها محور یک سریال الف فاخر در صداوسیما قرار گرفته و داوود میرباقری کارگردان مطرح و توانمند کشور در حال ساخت روایتی تصویری از زندگی اوست.

داوود میرباقری البته حدود ۲۰ سال است که تلاش داشت این سریال را به تولید برساند و طی یکی دو سال گذشته مقدمات پیش تولید و ساخت آن بالاخره فراهم شد.

امروز سه‌شنبه ۲۳ شهریور احسان ناظم بکایی مدیر روابط عمومی این سریال در برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما حضور یافت و توضیحاتی درباره بزرگترین پروژه سریالی این روزهای تلویزیون ارائه کرد.

جزئیات جدیدی از سریال «سلمان فارسی»/ اثری که پخش جهانی دارد

ناظم بکایی در بخشی از سخنانش درباره سریال «سلمان فارسی» و بازیگران آن بیان کرد: سریال به شدت پربازیگر است و بازیگرانی از یونان، ارمنستان و مراکش جلوی دوربین رفته‌اند. «هشام رستم» از تونس که اسکار بازیگری دارد از بازیگران این سریال است، در فصل حجاز بازیگرانی از کشورهای عربی و در فصل ایران بازیگرانی از قفقاز و آسیای مرکزی اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به پخش جهانی آن بیان کرد: این مجموعه به معنای واقعی بین‌المللی و بین ادیانی است و پخش آن هم به صورت جهانی آغاز می‌شود.

ناظم بکایی همچنین گفت: در شهرک غزالی بیش از ۲۰ کارگاه وجود دارد و دوستان در حال کار هستند. همه عوامل بیمه کرونا شده‌اند. هر دو هفته هم تست پی سی آر گرفته می‌شود.

وی همچنین درباره بازیگران ایرانی سریال یادآور شد: فرهاد اصلانی در نقش یک تاجر که سلمان را از ایران به بیزانس منتقل می‌کند، محمدرضا هدایتی در نقش یک شخص هندی، مهدی فقیه، علیرضا مهران، احترام برومند و داریوش فرهنگ از جمله بازیگران سریال هستند. عوامل پشت دوربین سریال نیز همه ایرانی هستند.

این فعال رسانه‌ای درباره روند تولید سریال نیز عنوان کرد: ساخت این سریال حدود پنج سال طول می‌کشد. رئیس صداوسیما تاکنون سه بار در پشت صحنه سریال حضور پیدا کرده است.

ناظم بکایی در پایان بیان کرد: سه فصل در این سریال روایت می‌شود؛ فصل ایران در دوره ساسانی که تا به حال در بخش نمایشی هیچ گاه سمت آن نرفته‌ایم، تاریخ عصر بیزانس و فصل حجاز که دوره اسلام را نشان می‌دهد. تاکنون بخش زیادی از فصل بیزانس که ۲۵ درصد از کار است تصویربرداری شده است. این فصل تولید سختی هم دارد و جاده‌ای است و سلمان فارسی سرگشته از این دیر به آن دیر و از این کلیسا به آن کلیسا می‌رود و نهایتاً با راهنمایی‌ها به سمت حجاز حرکت می‌کند تا منجی موعود را ببیند.

کد خبر 5304347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      5 26
      به نظرم در جهت عدم بروز اختلاف، اسمشو به سلمان محمدی تغییر بدن، به خاطر اینکه بین اعراب مشهور به سلمان محمدی هست. الان هم سر در مزار ایشون تابلو سلمان محمدی ذکر شده
    • ایرانی US ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      27 28
      چرا فیلم کوروش کبیر رو نمیسازید؟
      • احمد IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
        28 6
        چون که الان کوروش شده یه ابزار سیاسی برای سکولارها برای مبارزه با حکومت دینی و خصوصا عقاید اسلامی، شده نژادپرستی افراطی که با عقیده درگیر شده. وگرنه مگه میشه کسی به تاریخ خودش افتخار نکنه. و اینو باید دانست که کسایی که اینهمه بر طبل کوروش گرایی و باستان گرایی میزنن، قصد سوء استفاده ابزاری دارن.
      • Hossein IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
        10 38
        کوروش کبیر دورغی بیش نیست
      • حسین IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
        7 15
        برای چی برای پادشاهی که حمله می کرد به کشور های مختلف و کشورگشایی و قتل می کرد فیلم بسازن ؟!! بزرگترین تمدن فلسفی اون رچزمان رو که ملطیه بوده ، یکی از بزرگانی تالس بوده رو همین آدم از بین برده ، کی از این نژاد پرستی دست برمی داریم ؟!!
      • فاطمه IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
        4 3
        به نظرم کسی که موافق فیلم برای کوروش هستن. اول پرچم ایرانی الگوی خودشان قرار میدهند نه پرچم کشور غربی ؛ گفتارتان با عمل یکی نیست.
    • مریم IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      19 55
      سلمان فارسی همان روزبه است که به ایران و وطن خودش خیانت کرد . متاسفم که از تاریخ خودمان فرار می کنیم و دایم فیلم و سریال برای عرب ها مسازیم . انگار خودمان تاریخ نداریم . من حتی یک دقیقه از این سریال به درد نخور را نمی خوام ببینم .
      • رضا US ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
        26 4
        خب نبین یعنی تو نبینی سریال پخش نمیشه 😅
      • حسین انصاری IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
        23 3
        خانم محترم این بدانیدکه مواردخیانتهای منتسب به سلمان فارسی بااستفاده واقعیت‌های تاریخی ردشده وایشان مایه افتخار وسربلند ی ایران وایرانیان هستند
      • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
        4 0
        سلمان همان کسی ست که بعد ماجرای ثقیفه طرف علی(ع) را گرفت و هیچ مدرکی نیست که او در جنگ با ایران با اعراب متحد شده باشد! اصلا در آن زمان بسیار پیر بود!
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      8 41
      حیف از بیت المال
      • صالح IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
        14 1
        پس خرج این سریال های مزخرف آب دوغ خیاری عاشقانه بشه؟؟ که سر و تهش اینه که پسره یه دختر میبینه میگه عاشقتم کی ازدواج کنیم؟؟
    • مهران IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      11 34
      فقط خواهشا مثل مختار شخصیت تخیلی تحویل مردم ندید حداقل براساس واقعیت باشه
      • هم نفس IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
        7 0
        کدام شخصیت خیالی عمو. کجایی ٕ؟حیف این فیلم نیست که اینجوری نقدش کنی
    • دختر مردم IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      17 10
      کی قراره سریال کورش ساخته بشه؟ میخاید یک کشوری بیاد صاحبش بشه بعد!!
    • بندی IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      10 21
      به جای این سریال سلمان از کاوه و سورنا و،یعقوب لیث و...فیلم بسازید هزینه سر چی کردین واقعا سلمان چه کرد که این همهذهزینه میکنید براش
    • مریم IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      16 5
      آقای میرباقری بی نظیر اند و صنعت فیلم سازی ایران رو هر بار ارتقا می دهند انشا الله موفق باشند سلمان فارسی نماد تفکر و حق جویی برای ملت ایران است. این که کسی مثلا کوروش رو بزرگ می دونید دلیل نمیشه بخواهید با کوچک جلوه دادن بقیه مفاخر کشور فرد مورد نظرتون رو تحسین کنید.
    • محمد IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      9 2
      من هم به عنوان یک ایرانی به هرجا از تاریخ کشورم که سبز و پربار بوده افتخار می کنم. یه چیز جالب کسانی که به فلان شخصیت تاریخی می بالند اغلب اگر ازشون سوال کنی نمی تونند حتی چند پاراگراف در موردش بنویسند و خودشون هم دقیق نمی دونند دارن از چی دفاع می کنند
    • میهن IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      17 12
      صدافسوس که ما بزرگمردانی در تاریخمان داریم که بقیه کشورهاارزوی داشتن انهارادارند ولی ما به سایرین می پردازیم ای مردم!ای جامعه هنربیدارشید! ما کورش کبیر را داریم که حقوق بشر رانوشت و اولین بار در تاریخ برده داری را لغو کرد، ما اریو برزن را داریم که تا اخرین قطره خون برای میهنش جنگید!ما یعقوب لیث ها..
    • امیر IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      13 5
      سلمان فارسی عالیه من منتظر پخشش هستم ❤😍
    • علی علیدوستی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      0 0
      درود و خدا قوت به استاد عزیز جناب آقای داوودمیرباقری و تمامی دست اندرکاران این پروژه عظیم.به جرات میشودگفت کارگردانی و تولید و برنامه ریزی از این دسته فیلم ها بسیار سخت است که استاد داوود میرباقری با تمام تلاش و مشقت و سختی ها و مشکلات این پروژه عظیم رو به خوبی داره پیش میبره.