۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

همزمان با کارشکنی های آمریکا؛

لاوروف: انتظار حمله به «نورد استریم-۲» را داریم

لاوروف: انتظار حمله به «نورد استریم-۲» را داریم

وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به پایان احداث خط لوله گاز روسیه به اروپا از جانب طرف روسی، تاکید کرد که بدون شک تلاش برای حمله به این خط لوله ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مسکو انتظار این مسئله را دارد که تلاش برای حمله به پروژه گاز رسانی این کشور به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» ادامه یابد.

لاوروف در این باره گفت: بدون شک تلاش برای حمله به خط لوله گاز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تمام کارهای مرتبط با ساخت و ساز و احداث خط لوله گاز از طرف روسیه به پایان رسیده است. در حال حاضر روند اخذ مجوزهای لازم از جانب تنظیم مقررات و آئین نامه‌های طرف آلمانی در حال انجام است. این روند سریع نیست. (مجوزها) در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی (باید صادر شوند).

لازم به ذکر است که آمریکا علی رغم حمایت آلمان از این پروژه، تا کنون کارشکنی‌ها و مانع تراشی‌های بسیاری در این زمینه از جمله تحریم برخی شرکت‌های سهیم در پروژه ساخت این خط لوله، انجام داده و مدعی شده است که اجرای این پروژه توافق بدی برای اروپا محسوب می‌شود.

پیشتر نیز «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس خبری مشترک با «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان، گفته بود که دولت آلمان از پروژه نورد استریم ۲ حمایت می‌کند، اما این مسئله که اوکراین همچنان به عنوان یک کشور ترانزیت گاز روسیه بماند، مایه نگرانی است.

مرکل افزوده بود: هدف توافق ما با آمریکا همین مسئله است. ما گفته‌ایم که از نورد استریم ۲ حمایت می‌کنیم.

کد خبر 5305452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha