۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵

رئیس جمهور چین:

هیچ کشوری حق مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را ندارد

هیچ کشوری حق مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را ندارد

رئیس جمهور چین طی سخنانی گفت که نیروهای خارجی به هیچ عنوان نباید حق مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر را داشته باشند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین با شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای، طی سخنانی گفت که نیروهای خارجی به هیچ عنوان نباید حق مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر به هر بهانه ای را داشته باشند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور چین در جریان سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری شانگهای که هم اکنون در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان در حال برگزاری است، همچنین تاکید کرد که باید از کشورها برای کشف مسیرهای توسعه خود و مدلهای حکومتی متناسب با شرایط داخلی خود حمایت جدی کرد.

وی همچنین تاکید کرد: آینده توسعه و پیشرفت کشور ما باید اکیدا در دستان خود ما باشد.

شی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خواست تا همکاری خود را در زمینه مسائل مربوط به افغانستان افزایش داده و انتقال پایدار را در این کشور ترویج دهند. 

وی تصریح کرد: باید تلاش شود تا افغانستان در ایجاد یک چارچوب سیاسی فراگیر، اتخاذ سیاست های میانه رو داخلی و خارجی و مبارزه قاطع با همه انواع تروریسم هدایت شود.

بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، امروز جمعه (۲۶ شهریور) با حضور سران ۱۲ کشور عضو و ناظر از جمله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز شد.

در این اجلاس منطقه‌ای، علاوه بر رئیس جمهور تاجیکستان به عنوان کشور میزبان، سران قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز حضور دارند و روسای جمهوری روسیه، چین، هند و مغولستان نیز به صورت مجازی در این نشست شرکت کرده‌اند.

کد خبر 5306723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha