۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۴۹

با تحویل سلاح ها و مهمات؛

صدها فرد مسلح در «طفس» درعا سوریه به آشتی ملی ملحق شدند

صدها فرد مسلح در «طفس» درعا سوریه به آشتی ملی ملحق شدند

خبرگزاری رسمی سوریه از اقدام صدها فرد مسلح در شهر طفس واقع در حومه درعا سوریه نسبت به تحویل سلاح ها و مهمات خود و پیوستن به روند آشتی ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، صدها فرد مسلح در منطقه طفس واقع در حومه غربی درعا روز شنبه در راستای روند آشتی ملی در سوریه سلاح‌ها و مهمات خود را تحویل ارتش دادند.

بر اساس این گزارش، سلاح‌های تحویل شده شامل موشک‌های دست ساز، خمپاره‌های دوش پرتاب ضد زره، تیربار، دوشکا و همچنین ده‌ها قبضه تفنگ خودکار کلاشینکف و غیره بود.

در همین راستا، یگان‌هایی از ارتش سوریه ظهر شنبه پس از هشت سال و در چارچوب توافق مصالحه برای تحویل سلاح از سوی افراد مسلح به منظور حل و فصل وضعیت آنها و بازگشت به زندگی طبیعی وارد طفس شدند.

سرگرد «حمزه حمام» رئیس کمیته حل و فصل و قاضی نظامی در درعا از حل و فصل وضعیت ۴۴۷ نفر در نخستین روز از بررسی وضعیت افراد مسلح در طفس خبر داد.

وی همچنین افزود که افراد مسلحی که نسبت به تحویل سلاح خود و امضای تعهدنامه مبنی بر عدم دست زدن به اقدامات خرابکارانه و تروریستی اقدام کنند از تسهیلات متعددی بهره مند خواهند شد و نام آنها از فهرست امنیتی افراد تحت پیگرد حذف می‌شود.

منابع خبری در عین حال از تداوم روند تحویل سلاح افراد مسلح در طفس خبر دادند.

کد خبر 5307921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha