۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱

رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

منطقه آزاد با واردات ماشین شاسی بلند مغایر است

 منطقه آزاد با واردات ماشین شاسی بلند مغایر است

ساری- رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه منطقه آزاد به معنای واردات ماشین شاسی بلند نیست، گفت: رشد قیمت ها از جمله پیامدهای طرح منطقه آزاد در استان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش ازظهر سه شنبه در نشست بسیج دانشجویی مازندران ب ا اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی در حوزه قراردادهای بین المللی است، اظهار داشت: متأسفانه در برخی موارد قراردادهای استانداردی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس وزیر سابق نفت را فراخوانده است، افزود: مجلس از دستگاه‌ها و اشخاص مطالبه گری می‌کند و اصل ۹۰ وظیفه مطالبه گری دارد.

وی با عنوان اینکه مردم تصوری از منطقه آزاد دارند، افزود: این درحالی که منطقه آزاد دارای محدوده خاصی است ولی مردم تصور می‌کنند می‌توانند به راحتی کالا و خودرو بیاورند و معامله کنند.

شریعتی با اظهار اینکه منطقه آزاد تصویب شده در استان بسیار محدود است و پشت فنس‌های منطقه امیرآباد، آزاد محسوب نمی‌شود، گفت: منطقه امیرآباد جزو منطقه ویژه اقتصادی بود که به آزاد تبدیل شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: منطقه آزاد سبب ایجاد بار روانی در ذهن مردم و سبب متضررشدن اهالی منطقه می‌شود و سال ۹۸ که منطقه آزاد اعلام شد، شاهد رشد قیمت‌ها شدیم.

وی یادآور شد: هرچند سودی بر عملکرد منطقه آزاد مترتب است و در حال حاضر ایرادهای شورای نگهبان بر لایحه منطقه آزاد استان رفع شده است.

وی واردات محور را از جمله اشکالات مناطق آزاد بیان کرد و گفت: برای عامه مردم اگر روشن شود منطقه آزاد به معنای ورود ماشین شاسی بلند نیست، عطایش را به لقایش خواهند بخشید.

شریعتی یادآور شد: هرچند شورای نگهبان ایراداتی را بر سه لکه ایجاد شده منطقه آزاد استان ایرادی وارد کرده است اما امیدواریم این مسئله رفع شود.

کد خبر 5309902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha