۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

دوران دفاع مقدس باعث عزت و سربلندی ایران شد

 دوران دفاع مقدس باعث عزت و سربلندی ایران شد

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در دوران دفاع‌مقدس، اقشار مختلف مردم به میدان آمده و در مقابل دشمنان سینه سپر کردند که این موجب عزت، سربلندی کشور و ملت همیشه در صحنه ایران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر سه‌شنبه در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس در محل سالن همایش های شهید شهریاری صدا و سیمای زنجان گفت: دفاع مقدس جزو روزهای ماندگار تاریخ است که هرگز فراموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران با آغاز جنگ تحمیلی و نابرابر به منظور حفظ انقلاب، استقلال و کیان اسلامی وارد میدان شده و دفاع کردند، اظهار کرد: جوانان زیادی در این راه شهید شدند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در طول دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام و ملت ایران در مقابل رژیم صدام، مقاومت و ایستادگی کردند و هرچند مقاومت و دفاع هزینه دارد اما نتیجه آن عزت، سرافرازی، سربلندی و ماندگاری است.

خاتمی با بیان اینکه در تمامی جنگ‌های اتفاق افتاده در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره بخشی از خاک این سرزمین پهناور جدا شده بود، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس که از آن می‌توان به عنوان جنگ جهانی سوم نیز یاد کرد ذره‌ای از خاک این مرز و بوم به دست دشمنان نیفتاد.

وی با بیان اینکه قدرتهای شرق و غرب و بیش از ۴۰ کشور در این جنگ به لحاظ سیاسی، لجستیکی و مالی از رژیم بعث عراق حمایت کردند و فکر می‌کردند، گفت: حضور رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ و پشتیبانی‌های ملت ایران مانع از این کار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: ۳۱ شهریور ماه ۵۷ سرزمین ایران از دریا، هوا و خشکی، مورد هجوم دشمن قرار گرفت و ملت ایران دو راه بیشتر نداشت یا باید ذلت را پذیرفته و تسلیم می‌شدند و یا اینکه در مقام مقاومت و دفاع بر می‌آمدند که در نهایت در سایه این مقاومت و ایستادگی و خون پاک شهدا، رژیم بعث عراق شکست خورد.

خاتمی با بیان اینکه در دوران دفاع‌مقدس، اقشار مختلف مردم به میدان آمده و در مقابل دشمنان سینه سپر کردند که این موجب عزت، سربلندی کشور و ملت همیشه در صحنه ایران شد و امروز نیز دفاع همچنان باقی است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم به میدان آمده و در مقابل دشمنان سینه سپر کردند که این موجب عزت، سربلندی کشور شد و امروز نیز دفاع همچنان باقی است.

وی گفت: نیروهای مسلح کشورمان با تمام توان در صحنه نبرد حاضر شده و سینه‌های خود را در برابر هجمه ناجوانمردانه نظامیان رژیم بعث عراق و حامیان آنان سپر کردند.

کد خبر 5310130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha