۳ مهر ۱۴۰۰، ۸:۳۳

در واکنش به پیشنهاد فرمانده آمریکایی؛

پنتاگون: تماس نظامی آمریکا-روسیه به عدم تقابل در سوریه محدود است

پنتاگون: تماس نظامی آمریکا-روسیه به عدم تقابل در سوریه محدود است

وزارت دفاع آمریکا به رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور یادآوری کرد که نباید خارج از محدوده تعیین شده، با روسیه همکاری نظامی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون می گوید به دلیل (اختلاف با مسکو از بابت) وضعیت اوکراین، هماهنگی ها میان نیروهای نظامی آمریکا و روسیه، در چارچوب قانون و سیاست، به عدم تقابل جویی در سوریه محدود می ماند.

این پاسخی است به پیشنهاد «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که گفته بود «دولت واشنگتن باید امکان گسترش تماس های جدید با روسیه از جمله امکان حضور ناظران در رزمایش ها را بررسی کند».

در ادامه واکنش به این پیشنهاد، سخنگوی پنتاگون افزود: ارتباط ما با همتایان نظامی روس به دهها مورد تعامل در راستای کاهش خطر اشتباهات محاسباتی یا عدم تقابل عملیات های نظامی ازجمله گفتگوهایی که در سطوح عالی در باب سوریه انجام می گیرد؛ محدود است.

کربی ادامه داد: «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اطمینان دارد که ژنرال مارک میلی در چارچوب این محدودیت ها به ارتباط با ارتش روسیه ادامه می دهد و می داند که او به خوبی از این محدودیت ها آگاه است.

اظهارات مارک میلی و واکنش متقابل پنتاگون در این راستا قابل ارزیابی است که پیشتر گزارش شده بود که او از بیم رفتار غیرقابل پیش بینی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ماه های پایان زمامداری اش، با همتایان چینی خود تماس گرفته و به پکن اطمینان داده بود که حمله ای علیه منافع آنها صورت نخواهد گرفت.

این در حالی است که برخی در آمریکا، اقدام مارک میلی را عملی خائنانه محسوب می کنند.

کد خبر 5312641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha