۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۲:۵۰

در نشست خبری صورت گرفت؛

توجیه وزیر دفاع آمریکا درباره تقابل با نیروهای دریایی ایران

توجیه وزیر دفاع آمریکا درباره تقابل با نیروهای دریایی ایران

وزیردفاع آمریکا در نشست خبری خود به طرح اتهامات تکراری علیه ایران پرداخت و به تقابل اخیر بین نیروهای ایرانی و آمریکایی در آب‌های منطقه نیز اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری خود در ساختمان پنتاگون به طرح اتهامات تکراری علیه ایران پرداخت و گفت: ایران در حال دامن زدن به تنش‌هاست.

آستین در این نشست از سفر آتی خود به منطقه غرب آسیا و کشور بحرین خبر داد و در این ارتباط افزود: ایالات متحده عمیقاً به امنیت خاورمیانه متعهد است.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای تهران، مدعی شد: علاوه بر جاه‌طلبی‌های هسته‌ای، ایران چالش‌های امنیتی جدی برای آمریکا و متحدانش دارد.

رئیس پنتاگون به تقابل اخیر بین نیروهای ایرانی و آمریکایی در آب‌های منطقه نیز اشاره کرد و در این ارتباط گفت: ما از خود و منافع‌مان دفاع می‌کنیم. این نوع رفتار قابل تحمل نخواهد بود. ما آماده دفاع از منافع و شرکای خود هستیم.

وزیردفاع آمریکا در ادامه سخنانش به صف آرایی نظامیان روس در نزدیکی مرز اوکراین و آزمایش موشک ضد ماهواره روسیه در فضا نیز اشار کرد و در این ارتباط گفت: ما همچنان شاهد رفتارهای نگران‌کننده از سوی روسیه هستیم و حمایت «تزلزل‌ناپذیر» آمریکا از اوکراین ادامه خواهد داشت.

آستین در نشست خبری خود همچنین نسبت به آزمایش‌های موشکی روسیه و چین نیز ابراز نگرانی کرد.

کد خبر 5354676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha