۶ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۴۱

روسیه:

اتحادیه اروپا و ناتو در مسئله کوزوو ورود کنند

اتحادیه اروپا و ناتو در مسئله کوزوو ورود کنند

در پی تشدید تنش ها در مرز کوزوو، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز از اتحادیه اروپا و ناتو خواست تا پریشتینا را وادار کنند نیروهایش را از شمال این کشور تخلیه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی با اشاره به تشدید تنش ها میان صربستان و کوزوو، از اتحادیه اروپا و ناتو خواست تا پریشتینا را وادار به تخلیه نیروهایش از شمال کوزوو کند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد: ما نگران بحران در حال گسترشی هستیم که در کوزوو مشاهده می‌ کنیم.

وی در بیانیه ای که توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، تاکید کرد: امروز مشخص است که شرایط هر لحظه در حال بدتر شدن است، بار دیگر تاکید می‌ کنیم که نیروهای ناتو و اتحادیه اروپا در کوزوو با استفاده از اختیارات خود جلوی این مشکل را گرفته و مسئولیت کامل محافظت از غیرنظامیان و برقراری صلح و امنیت را بر عهده بگیرد.

زاخارووا تأکید کرد: وقت آن رسیده تا با تمام قوا کوزوو را وادار به عقب کشیدن نیروهای امنیتی خود از شمال این کشور کرده و نگذاریم این وضعیت به درگیری آشکار تبدیل شود.

به گزارش فایننشال تایمز، تنش ها در مرز میان کوزو و صربستان در روزهای اخیر زمانی تشدید شد که گروهی از صرب ها با به آتش کشیدن یک دفتر دولتی به ممنوعیت ورود خودروهای دارای پلاک صربستان به کوزوو اعتراض کردند.

کد خبر 5315683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha