۸ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۴۱

استاندار هرمزگان:

سایت مدیریت ودفن پسماندهای ویژه و صنعتی در بندرعباس افتتاح می شود

سایت مدیریت ودفن پسماندهای ویژه و صنعتی در بندرعباس افتتاح می شود

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: سایت مجهز و استاندارد مدیریت و دفن پسماندهای ویژه و صنعتی در بندرعباس در آستانه افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر پنجشنبه در نشست پیگیری ارتقای شاخص‌های زیست محیطی و بهداشت عمومی در استان هرمزگان با تاکید بر لزوم مدیریت پسماندهای خانگی، ویژه و بیمارستانی برای جلوگیری از آسیب و زیان به بهداشت عمومی و محیط زیست، عنوان کرد: در پی مأموریت ابلاغی به سازمان همیاری شهرداری‌های استان هرمزگان برای مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی در استان، در این راستا با استفاده از کمک بخش خصوصی، سایت مجهز و بزرگی در غرب بندرعباس برای مدیریت و دفن استاندارد پسماند ایجاد شده که مورد تایید اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

وی ادامه داد: روند اجرای این پروژه خوب بوده و در آستانه افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد و موانعی که در این پروژه در زمینه‌ آب، برق و گاز وجود داشت، با تصمیم‌گیری صورت گرفته، به سرعت رفع خواهند شد و مجوز بهره‌برداری از آن نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، صادر شده است.

استاندار هرمزگان افزود: تمامی واحدهای صنعتی غرب بندرعباس در مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس و بندر شهید رجایی و سایر واحدهای این منطقه، اگر به موقع برای دفن استاندارد پسماندهای خود اقدام نکنند، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان واحد آلاینده شناخته خواهند شد.

همتی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی در گذشته در غرب بندرعباس، دفن غیر استاندارد پسماند را داشته‌اند که اداره کل حفاظت محیط زیست باید سریعا بررسی کارشناسی را انجام دهد و چنانچه نیاز به استانداردسازی آن محیط های دفن پسماند وجود دارد، باید به واحدهای مربوطه اعلام شود و اگر این واحدها به آن عمل نکنند، خسارتی که با رعایت نکردن دفن استاندارد پسماندها به محیط زیست و بهداشت عمومی وارد کرده‌اند، باید پرداخت کنند تا با دریافت این خسارت، بتوانیم زیان های وارد شده را جبران کنیم.

وی گفت: از این پس هر واحد صنعتی، به موقع برای دفن پسماندهای صنعتی خود از طریق سایت استاندارد مورد تایید اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اقدام نکند، واحد آلاینده تلقی خواهد شد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم نظارت کامل بر رعایت اصول زیست محیطی و بهداشت عمومی در واحدهای صنعتی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واحدهای بزرگی در بندرعباس فعال هستند، مسئله جدی حفاظت از محیط زیست باید مطابق قانون و با نظارت و کنترل دقیق مورد توجه باشد.

همتی با اشاره به آماده شدن سایت مدیریت پسماند، اظهار داشت: این سایت به صورت کاملا استاندارد می تواند دفن پسماندها را انجام دهد و همه واحدهای صنعتی موظف هستند، در این زمینه اقدام کنند و اداره کل حفاظت محیط زیست هم وظیفه دارد، نظارت دقیق را انجام دهد و اگر واحد صنعتی دیر در این خصوص اقدام کرد باید با اعمال قانون، خسارت بپردازد.

وی اضافه کرد: کمیته مدیریت پسماند استان، برای همه شهرهای استان و به ویژه جزایر، به سرعت پیگیری لازم را برای مدیریت و ایجاد سایت دفن استاندارد پسماند، داشته باشد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: فاضلاب و پسماندها، تهدید کننده بهداشت عمومی و محیط زیست هستند که پروژه بزرگ جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس از طریق مسیر اصولی و درست در حال انجام است و سایت مدیریت و دفن استاندارد پسماند هم مکمل این اقدام خواهد بود و همه واحدهای صنعتی با رعایت الزامات قانونی باید در این چارچوب عمل کنند تا از بروز آسیب جلوگیری شود.

کد خبر 5317163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha