۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی:

۳۰ میلیون ایرانی از فشار خون رنج می برند/ اجرای طرح شفا

۳۰ میلیون ایرانی از فشار خون رنج می برند/ اجرای طرح شفا

ساری- رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید براینکه باید رویکرد ورزش کشور به سمت همگانی تغییر کند، گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیون ایرانی از فشار خون رنج می برند.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین مولایی صبح یکشنبه در حاشیه همایش پیاده روی در ساحل فرح آباد ساری، اضافه وزن و کم تحرکی را مشکل جدی در کشور بیان کرد و گفت: ۲۰ درصد کودکان و ۵۹ درصد جمعیت کشور از چاقی رنج می‌برند.

وی کم تحرکی ۶۴ درصدی زنان را از دیگر دغدغه‌ها ذکر کرد و با اظهار اینکه ۸۲ درصد علل مرگ و میر را کم تحرکی تشکل می‌دهد، گفت: ۳۰ میلیون نفر در ایران از بیماری فشار خون رنج می‌برند.

وی با تاکید براینکه باید رویکرد در کشور به سمت توجه به ورزش‌های همگانی تغییر کند، اظهار داشت: برای تحرک بخشی شهروندان برنامه‌ای موسوم به شفا طراحی شده است و برای اجرای طرح‌ها نیازمند تقویت اعتباری فدراسیون هستیم.

مولایی با عنوان اینکه انجام پیاده روی، استفاده از دوچرخه، کاهش استفاده از آسانسور از جمله موارد مدنظر در طرح شفا است، بر لزوم تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با ۳۰ شهر کشور برای اجرای طرح شفا تفاهمنامه منعقد شده است.

حسین بریمانی معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این همایش با اشاره به اهمیت ورزش همگانی خواستار توجه بیش از پیش به این رشته شد و گفت: پیاده روی می‌تواند فقر حرکتی را در جامعه کاهش دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که با عادی شدن شرایط کرونایی، ورزش همگانی در منطقه توسعه یابد، گفت: باید مردم به تحرک و پویایی توجه کنند.

همایش ملی پیاده روی با حضور ۱۰۰ پیشکسوت عضو هیئت‌های ورزش همگانی کشور در ساحل فرح آباد برگزار شد.

کد خبر 5318859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha