۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۳:۵۱

با اعلام از سوی کاخ سفید؛

آمریکا «وضعیت اضطرار ملی» در برابر سوریه را تمدید کرد

آمریکا «وضعیت اضطرار ملی» در برابر سوریه را تمدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور دستورالعملی، وضعیت اضطرار ملی در قبال سوریه را تا یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه رسمی کاخ سفید، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با صدور دستورالعملی، وضعیت اضطرار ملی در قبال سوریه را تا یک سال دیگر تمدید کرد.

«جو بایدن» در این ارتباط اعلام کرد که در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹ رئیس جمهور وقت آمریکا بر اساس قانون قدرت‌های اضطراری اقتصادی بین‌المللی برای مقابله با تهدید غیرمعمول و فوق‌العاده‌ای که وضعیت سوریه برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا دارد، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد و در حال حاضر نیز شرایط در سوریه به گونه‌ای است که کارزار شکست داعش را تضعیف می‌کند، جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و صلح، امنیت و ثبات در منطقه را بیش از پیش تضعیف می‌کند و همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده به شمار می‌رود.

بایدن در ادامه ادعا کرده است که با توجه به دلایل ذکر شده به مدت ۱ سال وضعیت اضطرار ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۳۸۹۴ درخصوص وضعیت سوریه را تمدید می‌کنم.

اولین بار در سال ۲۰۰۴ بود که واشنگتن در روابط با دمشق وضعیت اضطراری اعلام کرد. از آن زمان تاکنون روسای‌جمهور و کنگره آمریکا به مرور تحریم‌هایی را علیه سوریه وضع کرده‌اند. اعلام وضعیت اضطراری در قبال یک کشور، به کاخ سفید اجازه می‌دهد تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با کشور هدف در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 5322053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha