۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۴۳

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران:

فاز دوم توسعه مرز بازرگان فردا آغاز می شود/نصب یک دستگاه ایکس ری

فاز دوم توسعه مرز بازرگان فردا آغاز می شود/نصب یک دستگاه ایکس ری

ارومیه - معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با بیان اینکه برای فاز اول گمرک بازرگان ۱۳میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: طرح فاز دوم مرز بازرگان از فردا با ۴۰۰میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ذاکری شنبه شب در آئین تودیع و معارفه مدیرکل گمرک بازرگان ماکو با بیان اینکه گمرک بازرگان دومین مرز زمینی بزرگ کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: باید در بخش زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی باید نگاه ویژه ای به مرز بازرگان داشته باشیم تا بتوانیم در انجام ارائه رویه‌ها با مشکل روبرو نشویم.

وی با اشاره به اینکه در بخش بازرگان ۲ دستگاه ایکس ری فعال داریم و یک دستگاه دیگر نیز بزودی در این مرز با همکاری صنایع دفاع اجرایی می‌شود و تا یک سال نیز به بهره برداری خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با اشاره به جایگاه خوب گمرک بازرگان، اظهار کرد: عمده کشوهای که به نوعی در زمینه واردات و هم در صادرات مورد هدف ما هستند، یکی از آنها کشور ترکیه است که مرز بازرگان توانسته پل ارتباطی ایران با ترکیه باشد.

ذاکری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در بحث تجارت خارجی از استان‌های مهم و نقش‌آفرین کشور است، افزود: باید به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در گمرکات مرزی از جمله بازرگان که دارای ظرفیت‌های تجاری بالایی است، کمک شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در خصوص تجارت خارجی کشور در سال جاری افزود: حجم تجارت خارجی کشور در هفت ماهه امسال ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد مناسبی برخورد بوده که به نوعی تراز تجارتی مثبت شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی و مدیرکل گمرک ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به نقش گمرک در توسعه و تقویت ارتباطات بین‌المللی حوزه تجارت خارجی، افزود: با توجه به اینکه مرز بازرگان از قطب‌های اقتصادی کشور است و به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه صادرات و ترانزیت به شمار می‌رود، فعال کردن این مرز در رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

توحید آذربد با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ دستگاه کامیون به طور متوسط از بزرگترین مرز زمینی کشور در مرز بازرگان تردد می‌کند، عنوان کرد: گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است.

در پایان این آئین، رامین ظهیری به عنوان سرپرست جدید اداره کل گمرک بازرگان معرفی و از تلاش‌های مجتبی بازگیر مدیرکل سابق قدردانی شد.

کد خبر 5351006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha