۹ آذر ۱۴۰۰، ۸:۰۲

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس خبرداد؛

افت نیم میلیون تنی گندم گلستان/وام۲۰درصدمشکل کشاورز را حل نمی کند

افت نیم میلیون تنی گندم گلستان/وام۲۰درصدمشکل کشاورز را حل نمی کند

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: در استان گلستان، میزان برداشت گندم از ۱.۲ میلیون تن به ۵۰۰ هزار تن کاهش یافته که این نشان از مشکلات فراوان کشاورزی است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: استان گلستان، به عنوان قطب کشاورزی کشور شناخته می شد اما امروزه شاهد مشکلات متعدد کشاورزان هستیم که هر روز بر نارضایتی آنها افزوده می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید صنایع تبدیلی در استان مستقر شوده و در سطح کلان برای نجات کشاورزی کشور فکر شود.

وی بیان کرد: در استان گلستان، میزان برداشت گندم از ۱.۲ میلیون تن به ۵۰۰ هزار تن کاهش یافته که این نشان از مشکلات فراوان کشاورزی است.

سنگدوینی اضافه کرد: با توجه به تورم و گرانی، کشاورزی واقعاً کار سختی است، هزینه های گزافی صرف بذر و کود و سم می شود که نهایتاً برداشت محصول سودی برای کشاورز ندارد لذا باید از کشاورزان حمایت شود، اما نه با وام های ۱۸ و ۲۰ درصد که مشکلی از کشاورز حل نخواهد کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به مشکلات کم آبی و کاهش نزولات آسمانی، باید به سمت کشت مدرن و آبیاری ها نوین حرکت کنیم، گفت: کشاورزی نوین باید با وام های کم بهره و بلندمدت و کمک بلاعوض، پایه گذاری شود و در کنار همه این موارد، باید صنایع تبدیلی هم در استان مستقر شوند زیرا نبود صنایع تبدیلی فایده ای برای مردم استان ندارد.

وی ادامه داد: گندم و آرد تولیدی کشاورزان ما به صورت خام و بدون فرآوری از استان خارج می شود در نتیجه هیچ ارزش افزوده ای را نصیب مردم نکرده و سبب اشتغال و اقتصاد و صنعت در سایر استان ها می شود.

سنگدوینی با تأکید بر اینکه باید صنایع لازم در استان ایجاد شود، گفت: منظور از صنعت، صنایعی است که حداقل ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشته باشد، نه کارگاه های ۲۰ و ۳۰ نفره، در نتیجه برای ایجاد این صنایع باید سرمایه گذار جذب شود.

کد خبر 5364091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha