۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳

استاندار زنجان:

اقتصاد دیجیتال راهکار کوتاه‌مدت برای رشد اقتصادی است

اقتصاد دیجیتال راهکار کوتاه‌مدت برای رشد اقتصادی است

زنجان-استاندار زنجان گفت: اقتصاد دیجیتال راهکار کوتاه‌مدت برای رشد اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر سه شنبه در جلسه اقتصاد دیجیتال استان زنجان که با حضور فعالان حوزه‌های مختلف اقتصاد دیجیتال برگزار شد، با بیان اینکه استان زنجان در حوزه اقتصادی دیجیتال پتانسیل‌های زیادی دارد، گفت: برای اینکه بتوان مسیر کوتاه‌تری را برای رسیدن به رشد اقتصادی طی کرد، باید به اقتصاد دیجیتال بها دهیم.

وی از ایجاد کارگروه برای رفع مشکلاتی که بر سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز استارت‌آپ‌ها وجود دارد، خبر داد و عنوان کرد: به دنبال ایجاد فضایی به مساحت 30 هکتار در دانشگاه زنجان هستیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان دغدغه فضای فیزیکی کمتری داشته باشند.

افشارچی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال سهم ۶.۵ درصدی در اقتصاد کشور دارد، خاطرنشان کرد: در اسناد بالادستی رشد در نظر گرفته شده برای استان زنجان ۸.۷ درصد است که این میانگین برای کل کشور ۸ درصد در نظر گرفته شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نیاز است برای رسیدن به رشد ۸.۷ درصدی، بر روی نقاطی تمرکز کنیم که کار کمتر و نتایج بیشتری را به همراه دارد، ادامه داد: برای رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی، ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که می‌توان بخش عمده آن را از اقتصاد دیجیتال تامین کرد.

افشارچی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال نباید نگاه دولتی به کارها داشته باشند، عنوان کرد: برای اینکه همه مشکلات در این حوزه مرتفع شود، بخش خصوصی باید پای کار باشد.

کد خبر 5364546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha