۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۹

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

انجام آزمایش‌های متعدد قبل از ازدواج لازم و ضروری است

انجام آزمایش‌های متعدد قبل از ازدواج لازم و ضروری است

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: انجام آزمایش‌های متعدد قبل از ازدواج لازم و ضروری است و باید این دوره ها با قوت بیشتری اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت معلولان استان زنجان در محل همایش‌های بین المللی روزبه زنجان، گفت: معلولیت گرچه در یک بعد محدودیت است ولی باید ترقی کنند و ایت معلولان بسیار نخبه در بخشهای مختلف دارد.

وی در بازدید از نمایشگاه معلولان اظهار کرد: یکی از آثار جالب آثار معلول ذهنی بود که تصویر قلب را با گل‌های شکفته شده را طراحی کرده بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: برخی معلولیت‌ها به دلیل ریشه ژنتیک و ازدواج‌های فامیلی رخ می‌دهد که باید از این رخداد جلوگیری شود.

خاتمی با بیان اینکه اقدامات خوبی از جمله آزمایش‌های ژنتیکی در این خصوص انجام می‌شود اما برخی سعی در دور زدن آن دارند، ابراز کرد: باید انجام این آزمایش‌ها با قوت خوبی اجرا شود.

وی افزود: خوشبختانه رسانه‌ها در معرفی افراد معلول موفق پیشگام بودند و معلولان با وجود محدودیت‌ها، کارهای خاصی ارائه داده‌اند که باید به خوبی معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ابراز کرد: انجام آزمایش‌های متعدد قبل از ازدواج لازم و ضروری است و مدتی است هشت ساعت جلسات مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین در آستانه ازدواج انجام می‌گیرد، امام گزارش‌ها حاکی آن است که این مشاوره‌ها جدی گرفته نمی‌شود.

خاتمی تصریح کرد: هر فردی در رشته‌های متعدد می‌تواند ترقی پیدا کند و در این میان طی چند سال گذشته معلولان ایرانی نیز با کشف استعدادهای خود مدال‌های رنگارنگی را در مسابقات مختلف ورزشی کسب کرده‌اند.

کد خبر 5368287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha