۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان خبر داد؛

شناسایی یکی از شهدای جاویدالاثر استان همدان

شناسایی یکی از شهدای جاویدالاثر استان همدان

همدان- فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان گفت: هویت پیکر مطهر سرباز شهید «تقی رضایی»از شهدای مفقودالجسد استان همدان پس از ۳۳ سال شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهرداد صفری؛ فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان و تنی چند از مسئولان بنیاد شهید به همراه نماینده کمیته جستجوی مفقودین استان همدان امروز در منزل شهید تقی رضایی خبر شناسایی پیکر شهید به خانواده شهید اعلام کردند.

در این دیدار، سرهنگ صفری مطرح کرد: هویت پیکر مطهر سرباز شهید تقی رضایی از شهدای مفقودالجسد استان همدان پس از ۳۳ سال گمنامی شناسایی شد.

وی بیان کرد: بنا بر اعلان ستاد معراج الشهدای مرکز پیکر مطهر این شهید معزز در سال ۶۸ به دلیل عدم وجود اوراق شناسایی، به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی تهران به خاک سپرده شد.

فرمانده تیپ ۳۱۶ ادامه داد: چندی پیش پس از تطبیق نمونه خونی و از طریق انجام آزمایشات دی. ان. ای پیکر مطهر این شهید شناسایی شد.

سرهنگ صفری در این راستا عنوان کرد: این شهید معزز یکی از سربازان استان همدان است که در دوران دفاع مقدس راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شده و در تیرماه سال ۶۷ در تک دشمن در منطقه عملیاتی جنوب به مقام شامخ شهادت نائل آمده و پیکر وی در منطقه به جا ماند.

وی در پایان، مطرح کرد: از آنجا که پیکر مطهر این شهید در تهران به خاک سپرده شده است، تصمیم نهایی برای برگزاری مراسم وی متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 5368293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha