۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲

در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در مسکو مطرح شد؛

ضرورت توجه دانشجویان به تقویت کرسی‌های نظریه پردازی

 ضرورت توجه دانشجویان به تقویت کرسی‌های نظریه پردازی

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور تعدادی از دانشجویان ایرانی مقیم مسکو در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد واعظی، نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی اروپا که به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور تعدادی از دانشجویان ایرانی مقیم مسکو در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه شرکت کرده بود، طی سخنانی با اشاره به روند سازنده و تأثیر گذار حرکت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویی در طول تاریخ کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، به نقش درخشان این حرکت‌ها در پیشرفت کشور تاکید و رسالت مهم دانشجویان بر ضرورت توجه ویژه به تحولات علمی جهانی و طی نمودن مرزهای دانش را یادآوری نمود.

نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی اروپا با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه، گزارشی از پیگیری مطالب طرح شده در جلسات برگزارشده با دانشجویان در مسکو را با وزارتخانه‌های ذی ربط در کشورمان ارائه دادند.

 ضرورت توجه دانشجویان به تقویت کرسی‌های نظریه پردازی

در ادامه این مراسم کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، ابتدا روز دانشجو را به تمامی رهروان مسیر علم و دانش به ویژه دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های فدراسیون روسیه تبریک گفت و بر نقش کلیدی و تأثیر گذار دانشجویان در پیشرفت ایران اسلامی تاکید ورزید.

جلالی با تشریح تحولات تاریخی کشور و وقایع ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ که منجر به شهادت سه‌تن از جوانان دانشجوی کشور شد، گفت: زوایای تاریخی واقعه مذکور که نماد مقابله با استعمار خارجی، استبداد داخلی و عدالت خواهی بود را برشمرد. سفیر کشورمان در مسکو اذعان کرد دانشجویان در همه عرصه‌ها، طلایه‌داران میدان استقلال، آزادی و پیشرفت ایران اسلامی می‌باشند.

کاظم جلالی افزود: امروز دانشجویان فهیم و با بصیرت با ایجاد پیوندی ناگسستنی میان علم و ایمان و عمل، به نماد روشنی از خودباوری در مسیر علم و آزادی تبدیل شده‌اند و همواره تاریخ ایران را به حضور حماسه ساز خود مزین نموده اند.

 ضرورت توجه دانشجویان به تقویت کرسی‌های نظریه پردازی

وی با اشاره به ضرورت توجه دانشجویان به تقویت کرسی‌های نظریه پردازی، ارتباط با صاحب نظران دینی، تحلیل درست از وقایع و امید به آینده، دانشجویان را نماد فرهنگ و تمدن ایران، هویت ملی و سفیران دیپلماسی عمومی کشور نامید و بر حل مشکلات صنفی دانشجویی تاکید کرد.

پخش کلیپ به مناسبت روز دانشجو، تریبون آزاد، پاسخ به سوالات دانشجویان و تقدیر از تعدادی از دانشجویان ایرانی برتر و نخبه در دانشگاه‌های روسیه از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

کد خبر 5369129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha