۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان:

دانشجویان طلایه داران جنبش‌های انقلابی علیه حاکمان مستبدند

دانشجویان طلایه داران جنبش‌های انقلابی علیه حاکمان مستبدند

سنندج- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: در طول تاریخ مبارزات ملت های مظلوم و ستمدیده در اکثر کشورهای دنیا دانشجویان طلایه‌دار جنبش‌های انقلابی علیه حاکمان مستبد بوده اند.

حجت الاسلام سید محمد سادات در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد شهدای این روز، اظهار کرد: شانزدهم آذر ماه سالگرد شهادت سه دانشجوی فعال و انقلابی شهیدان «احمد قندچی»، «مهدی شریعت رضوی» و «مصطفی بزرگ نیا» است که در سال ۱۳۳۲ توسط دژخیمان رژیم پهلوی و مزدوران آمریکای جهانخوار در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

وی افزود: این روز از سوی مسئولان فرهنگی کشور به منظور تکریم و بزرگداشت دانشجویان بیدار و انقلابی به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در طول تاریخ مبارزات ملت‌های مظلوم و ستمدیده در اکثر کشورهای دنیا حتی کشورهای غربی دانشجویان فهیم و آگاه طلایه‌دار جنبش‌های انقلابی بر علیه حاکمان مستبد بوده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این روز یادآور روحیه استکبارستیزی و عدالت‌خواهی قشر فرهیخته جامعه ایرانی یعنی دانشجویان است که در تمام عرصه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی، دفاع مقدس و دوران سازندگی همواره دغدغه ایران آباد و آزاد را داشته اند.

حجت الاسلام سادات افزود: دانشجویان با بینش عمیق خود پیش قراولان مسیر عزت و اعتلای ایران اسلامی بوده اند و راه را بر مسیر عناصر نفوذی و اخلالگران اقتصادی و دزدان بیت المال دشوار کرده اند.

کد خبر 5369624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha