۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی؛

غلظت آلاینده‌های جوی کاهش پیدا می‌کند

 غلظت آلاینده‌های جوی کاهش پیدا می‌کند

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی؛ هوای کشور در روز ۲۰ آذر دارای جوی آرام و پایداراست، همچنین امروز به طور موقت غلظت آلاینده‌های جوی کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز جمعه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰، در بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

روز شنبه ۲۰ آذر ماه جوی آرام و پایدار در کشور حاکم خواهد بود. همچنین یکشنبه ۲۱ آذر ماه در استان‌های گیلان و مازندران ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. این شرایط دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و بارش پراکنده برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

طی پنج روز آینده در مناطق صنعتی و پرتردد انباشت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز ۱۹ آذر ماه، به سبب وزش باد در استان‌های تهران و البرز به طور موقت غلظت آلاینده‌های جوی کاهش می‌یابد.

دوشنبه و سه شنبه در نوار شرقی و بخش‌هایی از سمنان، یزد و کرمان وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز در سواحل دریای خزر و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در نواحی شمال شرق کشور کاهش نسبی دما (۴ تا ۶ درجه) انتظار می‌رود. شنبه و یکشنبه خلیج فارس و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

امروز جمعه ۱۹ آذرماه، هوای تهران، صاف تا قسمتی ابری، به تدریج همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۵ و ۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین فردا شنبه (۲۰ آذر ماه) هوای تهران صاف، گاهی همراه با غبار محلی بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب، ۱۳ و ۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 5371891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha