۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷

استاندار بوشهر:

طرح «ان‌جی‌ال» خارگ در هشت سال گذشته ۳ درصد پیشرفت داشته است

طرح «ان‌جی‌ال» خارگ در هشت سال گذشته ۳ درصد پیشرفت داشته است

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: طرح ان جی ال خارگ در هشت سال گذشته سه درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از شهرستان‌های استان بوشهر میزبان صنایع آلاینده از جمله تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی است که بیشترین حجم در عسلویه، کنگان و خارگ است.

وی از مهمترین مشکلات زیست‌محیطی استان بوشهر به مشعل‌سوزی در مناطق گازی و نفتی و رها شدن فاضلاب بدون تصفیه عنوان کرد و ادامه داد: برخی از مشکلات از سال‌ها پیش انباشت شده و باید چاره‌اندیشی شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در جزیره خارگ به اندازه کل مصرف گاز استان اصفهان مشعل‌سوزی می‌شود افزود: این گازها ۷۰ سال است که می‌سوزند و دود می‌شوند و برای استفاده از گاز فلرها طرح ان‌جی‌ال استفاده شود.

وی به پیشرفت ۳۵ درصدی طرح ان جی ال خارگ تا پیش از دولت تدبیر و امید افزود: امروز پس از هشت سال این طرح با سه تا چهار درصد پیشرفت امروز ۳۷ تا ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدی‌زاده افزود: با اجرای طرح ان جی ال قرار بود که گازهای در حال سوخت جزیره خارگ جمع آوری و تبدیل به مواد اولیه مورد نیاز پتروشیمی‌های دشتستان و گناوه شود اما این طرح همچنان به عنوان یکی از طرح‌های نیمه‌کاره استان بوشهر باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۴۰ هزار مترمکعب پساب فاضلاب در بوشهر، گناوه و دیلم بدون تصفیه رها می‌شود افزود: این فاضلاب به جای اینکه برای صنایع آب بر و درختکاری استفاده شود در محیط رها و مشکلات زیست محیطی برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

کد خبر 5376952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha