۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶

مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبرداد؛

اعزام ۳ فروند بالگرد برای اطفای حریق پارک ملی گلستان

اعزام ۳ فروند بالگرد برای اطفای حریق پارک ملی گلستان

گرگان -مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان از اعزام سه فروند بالگرد برای اطفای حریق پارک ملی گلستان خبرداد.

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جنگل‌های گلستان که از روز پنجشنبه در ۲۵ نقطه طعمه حریق شده بود با کمک نیروهای امدادی، منابع طبیعی، محیط بانان، نیروهای مردمی و بارش باران به طور کامل اطفا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به شدت آتش سوزی‌ها در پارک ملی گلستان، تصریح کرد: با توجه به مواد سوختی که کف جنگل وجود داشت مانند چوپ‌های و برگ‌های خشک شدت آتش زیاد بود و باران جلوی سرعت آتش سوزی را گرفت و تقریباً گسترش آتش متوقف شد.

لطفی ادامه داد: امروز برنامه ریزی شده که با اعزام نیروی‌های تازه نفس و نیروهای مردمی که در منطقه هستند برای اطفای حریق کامل و مراقبت از کنده های که باعث می‌شوند از روند مجددآتش سوزی جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: همچنین سه بالگرد هم هم در منطقه وجود دارد که برای اطفای کامل استفاده می‌شود باقی نقاط هم آتش کاملاً مهار شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اتفاقات روزهای گذشته هم استانی به این مسئله پی برده باشند که یک کوتاهی و سهل انگاری چه خطراتی برای جنگل‌ها به وجود می‌آورد.

لطفی به هم استانی‌ها و کسانی که در محدوده جنگل‌ها تردد می‌کنند توصیه کرد زمانی که حریقی مشاهده کردند آن را به منابع طبیعی گزارش دهند.

کد خبر 5380805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha