۱ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

جشنواره ملی فرهنگی و هنری مرصاد سال آینده برگزار می شود

جشنواره ملی فرهنگی و هنری مرصاد سال آینده برگزار می شود

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشنواره ملی فرهنگی و هنری مرصاد سال آینده در کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام فاضلی‌زاد ظهر امروز در نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر ملی مرصاد که در شهرستان اسلام آبادغرب استان کرمانشاه در حال برگزاری است، اظهار کرد: مسائل سیاسی، فرهنگی و هنری در دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر ملی مرصاد مورد توجه است.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس در کنار رشادت‌ها و فداکاری‌ها رزمندگان و شهدا حاوی صحنه‌های دلخراشی بوده که مردم استان کرمانشاه بسیاری از آن را در خاطر دارند اما ناخوشایندتر از جنگ کشتار و قتل مردم کشور به دست گروهک تروریستی منافقین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در دفاع مقدس بارها گروهک تروریستی منافقین محل پناهگاه‌های مردمی را به عراق گزارش کردند که منجر به شهادت تعداد بسیاری از مردم شد و در عملیات مرصاد نیز که منجر به شکست منافقین گردید زنان و کودکان غیرمسلح زیادی را به شهادت رساندند.

فاضلی زاد بیان کرد: در فضای رسانه‌ای غرب با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی در حال تطهیر گروهک تروریستی منافقین هستند و سعی در جایگزینی جای جلاد و شهید به تعبیر مقام معظم رهبری هستند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی مانند جشنواره ملی تئاتر مرصاد به بیان حقایق و واقعیت‌های دفاع مقدس کمک شایانی می‌کند و عملیات رسانه‌ای دشمنان را خنثی می‌کند و نقش هنرمندان و اهالی رسانه در میان بسیار مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: زبان و بیان هنر در تمام زمینه‌ها بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و وقایع رخ داده در جنگ تحمیلی است و بهترین تولیدات هنری و رسانه‌ای نیز در جهان به موضوع جنگ تعلق دارد.

فاضلی راد گفت: آمریکا با وجود شکست مفتضحانه در جنگ ویتنام برای این رخ داد آثار سینمایی بسیاری تولید کرده و خود را پیروز جنگ به دنیا معرفی می‌کند اما در کشور ایران با وجود تولید آثار نوشتاری و سینمایی هنوز نتوانسته‌ایم آن طور که شایسته است به فرهنگ دفاع مقدس بپردازیم و هر قدر تولیدات هنری در موضوع دفاع مقدس افزایش پیدا کند باز هم کم است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره تئاتر ملی مرصاد سبب تبادلات فرهنگی در کشور می‌شود، افزود: در سال ۹۸، ۲۰۰ هنرمند از ۱۵ استان کشور در اسلام آبادغرب برای جشنواره تئاتر ملی مرصاد حضور یافتند و همین موضوع سبب انتقال فرهنگ بین اقوام ایران و رونق گردشگری در استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با کمک نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس شورای اسلامی سال آینده بنا است جشنواره فرهنگی و هنری مرصاد در قالب‌های گرافیک، شعر، مقاله هنرهای تجسمی و تئاتر در اسلام آبادغرب برگزار شود و این موضوع مطالبه مردم کرمانشاه در موضوع فرهنگ است.

فاضلی زاد بیان کرد: استان کرمانشاه به سبب داشتن اساتید مختلف در حوزه شعر، خوشنویسی، هنر نمایشی و غیره جز پنج استان برتر کشور بوده و به همین علت اعتبار ویژه برای فرهنگ استان کرمانشاه باید در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: شخصیتی مانند فرنگیس حیدرپور که در زمان جنگ تحمیلی ۲ سرباز رژیم بعث عراق را اسیر می‌کند و کتابی شامل خاطرات وی به چاپ رسیده توانایی تبدیل شدن به یک فیلم را دارا است.

کد خبر 5381768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha