۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳

طبق برخی گزارش ها؛

تاس: نخستین سامانه اس-۵۵۰ وارد ارتش روسیه شد

تاس: نخستین سامانه اس-۵۵۰ وارد ارتش روسیه شد

گزارش های تائید نشده حاکی از آن است که سامانه موشکی اس-۵۵۰ بعد از طی مراحل آزمایشی، با هدف ارتقای توانمندی های ارتش روسیه، وارد مرحله عملیات رزمی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع وابسته به وزارت دفاع روسیه به خبرگزاری «تاس» گفته است که سامانه موشکی «اس -۵۵۰» با موفقیت مراحل آزمایش دولتی را پشت سر گذاشته و هم اکنون وارد مرحله عملیات رزمی شده است.

این منبع آگاه، اس ۵۵۰ را سامانه متحرک کاملاً جدیدی توصیف کرد که عملاً رقیبی برای آن وجود ندارد و می‌تواند فضاپیما، موشک‌های بالستیک و اهداف فراصوت را در ارتفاعات دهها هزار کیلومتری رهگیری کند.

قرار است این سامانه جدید بخشی از دفاع جامع هوایی و موشکی روسیه باشد که از سامانه‌های «پانتسیر» برای اهداف در ارتفاع پایین و سامانه‌های دوربرد اس -۳۵۰، اس -۴۰۰ و اس -۵۰۰ تشکیل شده که مورد آخر می‌تواند اهداف فراصوت را رهگیری کند.

این در حالی است که منابع رسمی هنوز خبری را که در اختیار تاس قرار گرفته است، تائید نکرده‌اند.

پیشتر در ماه میلادی نوامبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر اهمیت تجهیز نظامیان این کشور به سامانه‌های اس ۳۵۰، اس ۵۰۰ و اس ۵۵۰ تاکید کرده بود.

آنطور که گفته می‌شود سامانه اس ۵۵۰ روسیه به عنوان نسخه ارتقا یافته اس ۵۰۰ به اولین سامانه متحرک هوا فضای جهان تبدیل خواهد شد که قادر به انهدام موثر موشک‌های بالستیک قاره پیما و فراصوت است. اس ۵۵۰ برای نابودی اهداف دشمن در برد حدود ۶۰۰ کیلومتر طراحی شده است.

کد خبر 5386851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      0 0
      عجب😳😳