۸ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱

رئیس کل دادگستری گلستان:

موانع طرح جهش تولید مسکن در گلستان برطرف می شود

موانع طرح جهش تولید مسکن در گلستان برطرف می شود

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: موانع حوزه ساخت و ساز و طرح جهش تولید مسکن بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه مانع زدایی برای کمک به تحقق طرح جهش مسکن اظهارکرد: این جلسه برای شناسایی و رفع موانع حوزه ساخت و ساز مسکن و طرح جهش تولید برگزار می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: زمان و نحوه صدور پروانه، قوانین مالیاتی و همچنین مسائل حوزه برق، آب و راه و شهرسازی از جمله مسائلی است که باید به آن توجه شده و دستگاه های متولی همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: برای رفع این مشکلات قرار شد کارگروهی با عنوان مانع زدایی حوزه مسکن به ریاست دادستان مرکز استان تشکیل و در جلسات هفتگی خود مسائل و مشکلات با حضور دستگاه های اجرایی طرح و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

آسیابی ادامه داد: امیدواریم با رفع این مشکلات، شاهد تسهیل ساخت و ساز مسکن و کاهش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی در استان باشیم.

یک فعال صنعت ساختمان هم در این جلسه گفت: اگر موانع و مشکلات حوزه مسکن رفع نشود برای تحقق طرح جهش مسکن با مشکل مواجه خواهیم شد.

سید محمد مرتضوی افزود: نحوه محاسبه مالیات، سازوکار پرداخت تسهیلات مسکن، نحوه حضور مهندسان ناظر و مجری طرح در پروژه های ساختمان سازی و بازنگری در فرآیندهای شهرداری و اتکا به توان داخلی از جمله مواردی است که فعالان صنعت ساختمان به آن تأکید دارند.

کد خبر 5387086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha