۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۱

در تماسی تلفنی؛

«لوکاشنکو» و «پاشینیان» با پوتین درباره قزاقستان رایزنی کردند

«لوکاشنکو» و «پاشینیان» با پوتین درباره قزاقستان رایزنی کردند

دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در بیانیه ای از گفتگوی تلفنی نخست‌ وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور بلاروس با «پوتین» درباره قزاقستان و برگزاری نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه تلفنی رایزنی کردند.

در بیانیه صادره از سوی کرملین در این خصوص آمده است که در این تماس تلفنی، نخست‌ وزیر ارمنستان به پوتین اطلاع داد که کشورش به عنوان رئیس سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)، نشست مجازی این نهاد را درباره قزاقستان سازماندهی خواهد کرد.

گفتنی است که این نشست به پیشنهاد «قاسم جومارت توقایف» رییس جمهور قزاقستان قرار است به زودی برگزار شود.

گفتنی است که ساعاتی پیش «قاسم جومارت توقایف» رییس جمهور قزاقستان در گفتگویی تلفنی با پوتین، همتای روس خود را در جریان آخرین تحولات کشورش قرار داد و از حمایت مسکو از قزاقستان در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی تشکر کرد.

گفتنی است که اعتراضاتی که از ۶ روز پیش تا کنون در قزاقستان در جریان است، با اعتراض به افزیش قیمت سوخت آغاز شد؛ اما با جانبداری های کشورهای غربی و مداخلات آن ها سمت و سوی روسیه هراسانه به خود گرفته است.

کد خبر 5394981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha