۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸

با اشاره به کج فهمی کاخ سفید؛

روسیه: بعضی مقامات آمریکا وضعیت قزاقستان را درک نمی کنند

روسیه: بعضی مقامات آمریکا وضعیت قزاقستان را درک نمی کنند

سخنگوی کاخ سفید حضور نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان را زیر سوال برده حال آنکه مسکو می گوید این اقدام حاصل اجماع نظر همپیمانان قزاقستان و به درخواست دولت مشروع این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید برخی نمایندگان دولت آمریکا آنچه که در قزاقستان می‌گذرد را درک نمی‌کنند و آن (استنباط غلط) را به عنوان موضع رسمی واشنگتن عرضه می‌کنند.

اشاره وی به ادعای مطرح شده از سوی جن ساکی سخنگوی کاخ سفید است مبنی بر اینکه آمریکا درباره مشروعیت درخواست مقامات قزاقستان برای کمک گرفتن از نیروهای پیمان امنیت جمعی، سوالاتی دارد.

زاخارووا در ادامه یادآوری کرد که تصمیم برای اعزام صلحبانان سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان در پی اجماع نظر و به درخواست دولت مشروع آن کشور، اتخاذ شده است.

قزاقستان، به ویژه شهرهای بزرگ این کشور آسیای میانه، برای پنجمین روز متوالی شاهد ناآرامی‌هایی است که از اعتراض به افزایش بهای سوخت مصرفی خودروها آغاز شد. این در حالی است که توسل برخی جریان‌های معترض به خشونت، تخریب اموال عمومی و قتل و غارت حکایت از به سرقت رفتن این اعتراضات از سوی عوامل تروریستی و افراط گرایی دارد که از بیگانگان خط می‌گیرند.

روز گذشته، زاخارووا گفته بود که تحولات قزاقستان، به تحریک بیگانگان و با توسل به تسلیحات و گروه‌های آموزش دیده در راستای تضعیف امنیت و تمامیت ارضی این کشور انجام می‌شود. وی بر حمایت مسکو از دولت قزاقستان و کمک به توقف خشونت‌ها تاکید کرد.

شیء جینپینگ رئیس جمهور چین نیز تلاش عوامل بیگانه برای ایجاد انقلاب رنگی در قزاقستان را محکوم کرده است.

کد خبر 5394315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha