۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد؛

تبدیل تالار مرکزی رشت به ویترین فعالیت های فرهنگ و هنری گیلان

تبدیل تالار مرکزی رشت به ویترین فعالیت های فرهنگ و هنری گیلان

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فرصت دو ساله برای رفع نواقص تالار مرکزی رشت، گفت: این تالار به ویترین فعالیت های فرهنگی و هنری گیلان تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید استاندار گیلان از تالار مرکزی رشت با بیان اینکه این تالار بزرگترین تالار شمال کشور است، اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت این تالار از سال ۸۶ آغاز و در سال ۹۷ افتتاح شد.

وی افزود: این تالار به دلایل مالی و نواقص سالن و سپس شیوع کرونا تعطیل شد و از چرخه خدمات رسانی به حوزه فرهنگ و هنر بازماند.

مدیرکل فرهنگ انقلاب ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه فرصت دو ساله از وزیر ارشاد برای رفع نواقص تالار مرکزی رشت گرفته شده است، اضافه کرد: در خصوص هزینه‌های نگهداری تالار با سازمان برنامه و بودجه ریزانی های انجام و مشکلات مربوطه حل شده است.

وی ادامه داد: با شهرداری رشت نیز به نگاه تعاملی رسیدیم تا این مکان به ویترین فعالیت‌های مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و شهرداری رشت تبدیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بهره بردار اصلی تالار مرکزی رشت این اداره کل است و با مدیریت آن افتتاح می‌شود، تصریح کرد: تالار مرکزی رشت از فردا (دوشنبه ۲۰ دی ماه) با یک رویداد سینمایی شروع به کار می‌کند.

ثقتی با اشاره به اینکه تالار مرکزی رشت چهار سالن بزرگ و خوب با ویژگی‌های منحصر به فرد دارد، ادامه داد: این سالن با تمام ظرفیت خود به مردم و اهالی فرهنگ و هنر خدمات دهی می‌کند و به قطب فرهنگی و هنری رشت تبدیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سفر معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ارشاد با هدف رسیدگی به نواقص تالار مرکزی رشت، بیان کرد: این تالار با وجود نواقص فعلی نیز می‌تواند خدمات دهی کرده و برای جلب اعتماد عمومی و افزایش نشاط مردم شروع به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه رفع نواقص تالار مرکزی رشت مانند نصب دکور و نور در سالن تئاتر و همچنین نصب بالابر در مجموع هزینه بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: هزینه نگهداری سالن در حالت عادی ۳۰۰ میلیون تومان بوده که هزینه مربوطه تا آخر امسال تأمین شده است.

کد خبر 5395582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha