۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۴۵

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی لرستان:

جامعه کارآمد نیازمند زنان قوی است

جامعه کارآمد نیازمند زنان قوی است

ساری- رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان حضرت فاطمه زهرا (س) را اسوه زنان عالم دانست و گفت:جامعه کارآمد نیازمند زنان قوی است زیرا در توسعه اجتماعی، سیاسی وفرهنگی نقش دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسمعیل حسینی مازندرانی شامگاه یکشنبه در مراسمی به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) که از سوی کانون بسیجیان کوثر شهرستان ساری برگزار شد، حضرت فاطمه زهرا (س) را بهترین زنان دو عالم دانست و گفت: این حضرت افضل از همه بانوان جهان که از مقام عصمت کبری برخوردار بود و از هر حیث نسبت به بانوان جهان برتری دارند و الگوی زنان بعد از خود است.

وی گفت: زن جامعه اسلامی با آگاهی کامل از شخصیت والای خود و با علم به مسائل ضروری زندگی در بعد معنوی و مادی و با شناخت دنیا و فرهنگ خود، می‌تواند نقش اساسی پیرامون زندگی خود داشته باشد.

وی با اظهار اینکه قرآن کریم زن را موجودی دانسته که می‌تواند به کمک نیرویش، انسان توانایی باشد، ادامه داد: خلق و خوی ویژه زنانه و احساسات لطیف و عواطف رقیق زن و مسئولیت‌هایی که در نظام آفرینش بر دوش او نهاده شده، ایجاب می‌کند که زنان نیز، الگویی کامل و اسوه‌ای بی بدیل از جنس خود داشته باشد تا بتواند آنچه را از زن انتظارمی رود و قرآن نیز آنها را تأیید می‌کند به او تاسی جویند و بی تردید، زهرای مرضیه (س) نسخه وجودی پیامبر اکرم (ص) است ولی در این نسخه وجودی، مسائل بیشتری برای زنان تبلور یافته که در عرصه‌های مختلف آموزنده‌تر است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی دربخش دیگری ازسخنان خود به نقش زنان درقرآن اشاره کرد و گفت: نقش زنان به عنوان مادر، همسر و دختر در قرآن به خوبی بیان شده است و زنان در توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور نیز نقش بسزایی دارند و نقش مؤثر آنان در فرهنگ سازی و اعتلای فرهنگ کشور انکار ناپذیر است.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی لرستان با بیان اینکه زن پایه گذار وجود و حیات آدمی است و در پی ریزی اساس و ساختار شخصیت انسان، زن معماری نقش آفرین و هنرمندی چیره دست است، افزد: زنان همانند مردان می‌توانند با تکیّه بر اختیار خویش و با عمل و معرفت به مقامی برسد که الگو برای تمام مؤمنان باشد و جامعه‌ای قوی و کارآمد خواهد بود که زنان قوی داشته باشد و طبق آموزه‌های اسلام و قرآن در تربیت نسل‌های آینده کوشا باشد.

کد خبر 5407277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha